DERS ADI

: Risk Altındaki Çocuklar ve Eğitimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ECE 5014 Risk Altındaki Çocuklar ve Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. DUYGU ÇETİNGÖZ

Dersi Alan Birimler

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Risk altındaki çocukları, risk nedenleri ve alınabilecek önlemleri ortaya koymak bu ders kapsamında amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Risk kavramı ve nedenlerine ilişkin bir bakış açısı geliştirir
2   Şiddet, travma, hiperaktivite, boşanma, istismar, madde bağımlılığı, ebeveyn kaybı gibi risk durumları ile ilgili bir anlayış geliştirir.
3   Risk altındaki çocukların sorunları ve ihtiyaçları ile nasıl başa çıkılabileceğini kavrar
4   Risk altındaki çocukların hakları, yasal temeller ve yetişkinlerin sorumlulukları konusunda anlayış oluşturur
5   Risk altındaki çocukların durumlarının nasıl iyileştirilebileceğine ilişkin araştırmalar tasarlar ve yapar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş Ders içeriğinin ve kaynakların tanıtımı
2 Risk Gurubundaki Çocukları Tanıma
3 Risk Gurubundaki Çocukları Tanıma
4 Risk nedenleri: eğitim olanaklarından yararlanamama, ailesel ve ekonomik sağlıkla ilgili nedenler,
5 Dünyada ve Türkiye deki risk altındaki çocukların durumu
6 Koruma ve önleme çalışmaları
7 Risk gruplarıyla çalışan STK'ları tanıma
8 Genel değerlendirme, ders tekrarı, ara Sınav
9 Sokak Çocukları ve suça itilen çocuklar
10 Çalışan çocuklar
11 İhmal ve istismara maruz kalan çocuklar
12 Korunmaya muhtaç çocuklar
13 Sosyal dezavantajlı çocuklar
14 Genel değerlendirme
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Dennis TA, Brotman LM (2003) Effortful control, attention and
aggressive behavior in preschoolers at risk for conduct problems. Ann NY Acad Sci 1008: 252 255.
2. Yağmurlu B, Altan O (2010) Maternal socialization and child
temperament as predictors of emotion regulation in Turkish preschoolers.
Infant Child Dev 19: 275-296.
3. Bayhan, Vehbi (2002): Risk Toplumu , Doğu Batı, Sayı:19, Ankara
4. Bayhan, Vehbi (2003) : Küresel Risk Toplumunda Eşitsizlikler , IV. Ulusal Sosyoloji Kongresi, 16-18 Ekim 2003, Cumhuriyet Üniversitesi, Sivas
5. Beck, Ulrich (1992): Risk Society: Towards a New Modernity, Sage, London.
6. Giddens, Antony (2000): Elimizden kaçıp Giden Dünya, (Çev: O.Akınhay), Alfa Yay., İstanbul
7. Ungar, Sheldon (2001): Moral Panic Versus The Risk Society: The Implications of The Changing Sites of SocialAnxiety , The British Journal of Sociology, Jun 2001.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

murat.ellez@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 12 12
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 90

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.1444332
ÖK.2444332
ÖK.3444332
ÖK.4444332
ÖK.5444332