DERS ADI

: Erken Çocukluk Eğitiminde Drama

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ECE 2106 Erken Çocukluk Eğitiminde Drama ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. DUYGU ÇETİNGÖZ

Dersi Alan Birimler

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Eğitimde bir öğretim yöntemi olarak dramayı tanıyabilmek. Oyun ve dramanın çocuk gelişim ve eğitimindeki önemi ve yararlarını kavrayabilmek. Okul öncesi eğitimde günlük ve haftalık planlar içerisinde drama etkinlikleri planlayabilmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dramanın kuramsal temellerini açıklayabilme
2   Dramanın çocuk eğitiminde sağlayacağı yararları yorumlayabilme
3   Drama uygulamalarında dikkat edilmesi gereken noktaları açıklayabilme
4   Drama tekniklerini açıklayabilme
5   Drama türlerini açıklayabilme
6   Drama çalışmalarını uygulayabilme
7   Drama uygulamalarına katılım gösterebilme
8   Drama çalışmalarını geliştirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Drama ile ilgili temel kavramlar ve dramanın tarihçesi. Tanışma, selamlaşma ve isim öğrenme çalışmaları
2 Dramanın çocuk eğitiminde sağlayacağı yararlar, hareket ve iletişim çalışmaları
3 Dramanın çocuk eğitiminde sağlayacağı yararlar uyum ve güven çalışmaları
4 Günümüzde dramanın önemini arttıran gelişmeler, , duyu çalışmaları
5 Dramada özel teknikler, yaratıcılık ve doğaçlama çalışmaları
6 Hümanist Eğitim Yaklaşımı Açısından Drama
7 Drama uygulayacak olan öğretmenin eğitilmesi. Yaratıcılık ve doğaçlama çalışmaları
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Drama uygulamaları sırasında göz önünde bulundurulması gereken koşullar, yaratıcılık ve doğaçlama çalışmaları Kavram eğitimi ve drama
10 Dramaya Katılabilmek için gerekli olan bilişsel süreçler ve beceriler Öz-bakım becerileri ve drama
11 Dramada Özel Teknikler Çevre eğitimi ve drama
12 Okul öncesinde dramanın yapısı ve uygulama aşamaları Değer eğitimi ve drama
13 Duygu eğitimi ve drama
14 İletişim becerileri ve drama ve Sorun çözme ve drama
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Önder, A. (1999). Yaşayarak öğrenme için eğitici drama. İstanbul: Epsilon Yayınları.
Gönen, M. ve Dalkılıç, N. U. (1998). Çocuk eğitiminde drama yöntem ve uygulamalar. İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
Ömeroğlu, E. (2003). Okul öncesi eğitimde drama. İstanbul: Kök Yayıncılık

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-cevap, tartışma, grup çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

duygu.cetingoz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 74

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.154422
ÖK.2543522
ÖK.3453522
ÖK.4443522
ÖK.5453522
ÖK.6453522
ÖK.7443522
ÖK.8443522