DERS ADI

: Matematik Öğretimi 2

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
LME 3002 Matematik Öğretimi 2 ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. IŞIKHAN UĞUREL

Dersi Alan Birimler

Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı matematiği öğretme strateji, yöntem ve tekniklerini öğretmek ve öğretmen adaylarının öğrendiklerini kullanarak öğretim uygulamaları geliştirme ve değerlendirme becerileri kazanmalarını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Matematiği öğretme strateji, yöntem ve tekniklerini kavrayabilme.
2   Matematiği öğretme strateji, yöntem ve tekniklerini kullanarak öğrenme alanlarına yönelik öğretim uygulamaları tasarlayabilme.
3   Matematiği öğretme strateji, yöntem ve tekniklerini kullanarak öğrenme alanlarına yönelik öğretim uygulamalarını sunabilme (uygulayabilme).
4   Matematiği öğretme strateji, yöntem ve tekniklerini kullanarak öğrenme alanlarına yönelik öğretim uygulamalarını değerlendirebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kuram, teori, model, strateji, yöntem ve teknik kavramları
2 Doğrudan anlatım
3 Soru-cevap ve tartışma/ argümentasyon yoluyla öğretim
4 Buluş yolu ile öğrenme
5 Problem çözme yoluyla öğrenme
6 Grup çalışmalarının türleri ve uygulama biçimleri
7 Örnek olay yardımıyla öğrenme
8 Genel tekrar, Dersin değerlendirilmesi, Ara Sınav
9 Dialojik yaklaşım, matematik sınıflarında etkili söylem kullanımı
10 Kavram haritaları, V-diyagramları, Görsel bilgi örgütleyiciler
11 Teknoloji destekli matematik öğretimi
12 Etkinlik temelli matematik öğretimi
13 Geliştirilen öğretim uygulamalarının sunumları ve değerlendirmeleri
14 Geliştirilen öğretim uygulamalarının sunumları ve değerlendirmeleri
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- Rezat, Hattenmann ve Peter-Koop (2014). Transformation A Fundemantal Idea of Mathematics Education. Springer.
- Arnon vd, (2014). APOS Theory, A Framework for Research and Curriculum Development in Mathematics Education, Springer.
- Afamasaga-Fuata i, (2009). Concept Mapping in Mathematics, Research into Practice, Springer.
- Orton (2004), Learning Mathematics, Issues, Theory and Classroom Practice, 3rd Ed, Continuum.
- NCTM (2009). Focus in High School Mathematics, Resoning and Sense Making.
- Common Core State Standarts for School Mathematics, (2010).
- MEB, Matematik Dersi Öğretim Programları (1-5. sınıflar), (6-8. sınıflar), (9-12. sınıflar), 2005, 2011, 2013, 2017, 2018.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-yanıt, gözlem, grup çalışmaları, öğretim uygulamaları hazırlama ve sunma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ödev ve sunumlar, tartışma, öğrenci yansıtmaları, araştırma önerisi

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

isikhan.ugurel@deu.edu.tr ve esra.bukova@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Ödev Hazırlama 1 9 9
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.113112521111412
ÖK.233135222211522
ÖK.322241112112421
ÖK.421134211412511