DERS ADI

: Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BYL 5013 Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Biyoloji Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ ERKAN ÖZCAN

Dersi Alan Birimler

Biyoloji Öğretmenliği

Dersin Amacı

Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri, geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar, öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar, öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar, öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme yöntemlerinin öğretilmesini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özelliklerini öğrenebilme.
2   Geleneksel yaklaşımlara dayalı ve öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçları etkin kullanmayı öğrenebilme.
3   Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususları kavrayabilme.
4   Öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme yöntemlerini öğrenebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri
2 Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler
3 Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar
4 Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme,
5 Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri,
6 Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Akran değerlendirmesi,
7 Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Öz değerlendirme, tutum ölçekleri
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar
10 Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar
11 Öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi
12 Öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme
13 Öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme
14 Öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Uysal, Öztürk ve Döş, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Nobel Akademik Yayıncılık, 2015
Gömleksiz ve Erkan, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Nobel Akademik Yayıncılık, 2016

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, işbirlikli öğrenme teknikleri.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70ine laboratuvar uygulamalarının %80ine katılım zorunludur.
Her türlü kopyacılık eylemi disiplin soruşturması açılmasına neden olabilir.
Öğretim üyesi kısa sınavlar yapma hakkını saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar vize ve final sınavı notlarına etki edebilecektir. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

behlul.guler@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 13:30-15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 2 10 20
Sunum Hazırlama 1 13 13
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 97

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1332254441221
ÖK.2251254544211
ÖK.3332154443221
ÖK.4242255432231