DERS ADI

: Fen Öğretiminde Materyal Tasarımı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FBE 5004 Fen Öğretiminde Materyal Tasarımı SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. GÜL ÜNAL ÇOBAN

Dersi Alan Birimler

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğretim teknolojilerinin tarihsel gelişimi ve kuramsal temelleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak ve etkili öğretim materyalleri tasarlayabilme, geliştirebilme ve değerlendirebilme becerileri edindirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Fen derslerinde materyal kullanabilme ve deney hazırlayabilme.
2   2. Öğretim ortamları için gelişmiş teknoloji ve araç gereçlerin farkında olabilme.
3   3. Bir fen projesinin nasıl hazırlanacağını, sunulacağını ve uygulanacağını bilme.
4   4. Okul ortamında gelişmiş teknoloji ve araç gereçleri kullanabilme.
5   5. Materyal tasarım geliştirme ilkelerini bilme.
6   6. Fen eğitiminde kullanılabilecek bilişim teknolojilerini kullanabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğretim teknolojilerine giriş
2 Uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi
3 Öğretim materyalinin seçimi, materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri
4 Teknolojik pedagojik alan bilgisi
5 Alana özgü teknolojik araç-gereçler ve materyaller
6 Teknolojinin entegre edildiği sınıf ortamları
7 Etkileşimli tahta ve eğitim portalları
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Öğrenme yönetim sistemleri
10 Fen öğretiminde alana özgü bilişim teknolojilerini kullanma ve geliştirme
11 Fen eğitiminde kullanılabilecek diğer bilişim teknolojileri-web 2.0 araçları, mobil uygulamalar
12 Fen eğitiminde kullanılabilecek diğer bilişim teknolojileri-öğrenci yanıtlama sistemleri, öğrenme yönetim sistemleri,
13 Fen eğitiminde kullanılabilecek diğer bilişim teknolojileri-artırılmış gerçeklik uygulamaları,
14 Fen eğitiminde kullanılabilecek diğer bilişim teknolojileri-ölçme ve değerlendirme araçları
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İşman, A. (2008). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı; Pegem Yayıncılık.
Sarıtaş, M. (2009). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı; Pegem Yayıncılık.
Demirel, Ö., Altun, E. (2010). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı; Pegem Yayıncılık.
Seferoğlu, S.S. (2007). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı; Pegem Yayıncılık.
Uşun, S. (2000). Özel Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme; Pegem Yayıncılık.
Altın, K. (2009). Bilgisayar Destekli Fen ve Teknoloji Öğretimi; Beta Yayıncılık.
Akpınar, Y. (1999). Bilgisayar Destekli Öğretim ve Uygulamalar; Anı Yayıncılık.
Çepni, S., Ayvacı, H.Ş., Bacanak, A. (2006). Fen Teknoloji Toplum; Celepler Matbaacılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav, proje hazırlama ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

bulent.cavas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 13:00-15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 2 20
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Sunum Hazırlama 2 15 30
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 98

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1533445554
ÖK.2533445554
ÖK.3533445554
ÖK.4533445554
ÖK.5533445554
ÖK.6533445554