DERS ADI

: Kliniğe Giriş Neoplazi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KGN 3107 Kliniğe Giriş Neoplazi ZORUNLU 5 2 0 7

Dersi Veren Birim

Tıp Doktorluğu

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. KUTSAL YÖRÜKOĞLU

Dersi Alan Birimler

Tıp Doktorluğu

Dersin Amacı

Bu bloğun amacı 1) neoplazi terminolojisi, patogenezi, moleküler mekanizmaları ve tedavisnin ana prensiplerinin öğrenilmesi, 2) Klinik öncesi anamnez ve fizik muayene temel bilgilerinin öğrenilmesidir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Viral onkogenez,
2   Karsinogenez sürecini açıklayan biyolojik modelleri anlayabilme, kanserin genetik temelleri, multistep karsinogenez
3   Benign-malign ayırımı, solid tümör kavramı, isimlendirmede temel prensipler, metastaz biyolojisi ve fizyopatolojisi, multisistem tutulumun bulguları ve mekanizmaları
4   Multisistem neoplazi sendromlarının temel biyolojisi
5   Lenfadenopati kavramı, fizyopatoloji, altta yatan nedenlere göre sınıflandırma
6   Erişkin ve çocukluk çağı lenfomalarını sınıflayabilme, Akut lösemileri sınıflayabilme,Etyopatogenezini anlayabilme
7   Şok türleri, klinik bulguları, tanısı, fizyopatolojisi
8   Kansere bağlı metabolik sorunlar, paraneoplastik sendromlar, akciğer, mesane, serviks ve meme kanserinin semptomları ve toplumsal tarama yöntemleri
9   Kalıtsal, çevresel risk faktörleri, kanserden korunma yolları ve toplumsal tarama yöntemleri
10   Terminal dönemdeki hastaya yaklaşım ilkeleri
11   Hekim perspektifi ve hasta perspektifini anlama
12   kardiopulmoner resusitasyon

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Viral onkogenez Multisistem neoplazi sendromları
2 Karsinogenez Modelleri Lenfadenopatiye Yaklaşım
3 Kanser genetiği Lenfoproliferatif hastalıkların gelişim mekanizmaları
4 Multistep Karsinogenez Erişkin Çağı Lenfomaları
5 Neoplazi nedir Lenfoma Patolojisi
6 Neoplazi gelişim mekanizmaları Çocukluk Çağı Lenfomaları
7 Tümörlerin isimlendirilmesi SEPSIS
8 Tümör Mikroçevresi Gram pozitif anaerop bakteriler
9 Metastaz Fizyopatolojisi Hastane kaynaklı infeksiyonları tanımlayabilme
10 Metastaz biyolojisi İnfeksiyon dışı ateş nedenleri
11 Şok türleri, klinik bulguları, tanısı Şok fizyopatolojisi ve organlarda görülen değişiklikler
12 Hemodinaminin temel ilkeleri ve şokta hemodinamik değişiklikler Malignitelerin tanısında genel prensipler
13 Paraneoplastik sendromlar Kanser gelişimindeki risk faktörleri, korunma ve tarama yöntemleri
14 Malignitelerde cerrahi tedavi ilkeleri Malignitelerde sistemik tedavi ilkeleri
15 Malignitelerde radyoterapi ilkeleri Kanser tedavisinde kullanılan ilaçların etki mekanizması
16 Kanserin psikososyal yönleri Kanserli hastada (beslenme ve ağrı) destek bakım yaklaşımları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1-Tıbbi Mikrobiyoloji, Patrick R Murray, Rosenthal KS, Pfaller MA. (çev. ed) Ahmet C Başustaoğlu, 2010.
4-Rasyonel Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji, Kayaalp, S.O., 2009
5-Basic& Clinical Pharmacology, Katzung BG, 2007.
6-Pathologic Basis of Disease, Robbins and Cotran, 2010
Basic &Clinical Pharmacology, Bertram G. Katzung, 14th edition, 2018
Rang &Dale s Pharmacology, 9th edition, 2020
Tıbbi Farmakoloji (2012). Oğuz Kayaalp

Erişkin Çağı Lenfomaları (sunum)
Williams Hematology, 10th Edition. Kenneth Kaushansky, Josef T. Prchal, Linda J. Burns, Marshall A. Lichtman, Marcel Levi, David C. Linch (eds). McGraw Hill Medical Books, New York, 2021.

Lenfadenopatiye Yaklaşım (sunum)
Çocukluk Çağı Lenfomaları (sunum)
Pizzo & Poplack's Pediatric Oncology, 8th Edition. Susan M. Blaney MD, Lee J. Helman MD, Peter C. Adamson MD (eds). Lippincott Williams & Wilkins, United States, 2020.

Erişkin ve Çocukluk Çağı Lösemileri (panel)
Williams Hematology, 10th Edition. Kenneth Kaushansky, Josef T. Prchal, Linda J. Burns, Marshall A. Lichtman, Marcel Levi, David C. Linch (eds). McGraw Hill Medical Books, New York, 2021.
Lanzkowsky's Manual of Pediatric Hematology and Oncology, 6th Edition. Jonathan Fish Jeffrey Lipton Philip Lanzkowsky (eds). Academic Press, United Kingdom, 2016.

Elbi H, Cimilli C, ve ark. Konsüktasyon ve liyazon psikiyatrisi. Türkiye Psikiyatri Derneği Yayınları, 2020.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Probleme dayalı öğrenme oturumları
Sunumlar
Laboratuvar uygulaması (patoloji)
Kliniğe giriş ve mesleksel beceriler uygulamaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ1 1.Arasınav
2 VZ2 2.Arasınav
3 VZ3 3.Arasınav
4 VZ4 4.Arasınav
5 VOR Yarıyıl içi Notu VZ1 +VZ2 +VZ3 +VZ4 /4
6 FN Final
7 FSB Final Sonu Başarı Değerlendirmesi VOR *0.4 +FN * 0.6
8 BUT Bütünleme
9 BSB Bütünleme Sonu Başarı Değerlendirmesi VOR *0.4 +BUT * 0.6


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Tüm dönemlerde, başarı dereceleri 100 (yüz) tam puan üzerinden değerlendirilir. Dönem geçme puanı 60
(altmış) olarak belirlenmiştir.
Öğrenci Başarı Değerlendirmesi (ÖBD) ortalamasının en az 50 (elli) puan olması gerekmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan edilecektir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan edilecektir

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 36 1 36
Uygulama 1 2 2
PDÖ Oturumu 3 9 27
Mesleksel beceriler uygulaması 1 2 2
Kliniğe giriş uygulaması 1 2 2
Blok sonu sınavına hazırlık 1 50 50
PDÖ/sunum öncesi-sonrası haftalık çalışma 5 10 50
Blok sonu sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 172

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15253333
ÖK.2523333
ÖK.35233333
ÖK.45233333
ÖK.554353333
ÖK.652353333
ÖK.75233333
ÖK.852443333
ÖK.95545543333
ÖK.1055253333
ÖK.1155253333
ÖK.1253333333