DERS ADI

: Gastrointestinal Sistem

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GİS 3105 Gastrointestinal Sistem ZORUNLU 6 2 0 8

Dersi Veren Birim

Tıp Doktorluğu

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. GÖKSEL BENGİ

Dersi Alan Birimler

Tıp Doktorluğu

Dersin Amacı

Bu bloğun amacı, gastrointestinal sistemin normal yapı ve işlevlerinin hatırlanmasını, bu sisteme ilişkin patolojik mekanizmaların ve hastalıkların kavranmasını sağlamak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Mide tümörü etyopatogenezi-patolojik süreçler
2   Karın ağrısı tiplerini sınıflandırabilme, karın ağrısının tanısı ve etyopatogenezi
3   Akut karın tanısı
4   İnflamatuvar barsak hastalıkları etyopatogenezi
5   İnflamatuvar barsak hastalıkları tanısı
6   Alt GİS kanama nedenleri
7   İntestinal tümörlerin etyopatogenezi
8   İntestinal tümörlerin tanısı
9   Akut ve Kronik Hepatitlerin etyopatogenezi ve Tanısı
10   Tümör dışı intestinal lezyonların patolojik tanısını tartışabilme
11   Siroz ve portal hipertansiyonun tanısı
12   Hepatomegali nedenleri
13   Gastrit ve Peptik ülser etyopatogenezi ve Tanısı
14   Malabsorbsiyon patolojisi ve nedenleri
15   Gastrit ve peptik ülser tedavisi
16   NSAİİ ve ilaçlara bağlı ülser oluşumu
17   Karaciğer tümörlerinin patolojik tanısı
18   GIS motilite bozukluklarının tedavisi
19   Yağlı karaciğer hastalığı
20   Malnütrisyon
21   Hepatomegali ve splenomegali nedeni olan enfeksiyon etkenlerini sayabilme (BB)
22   GIS motilite bozukluklarının etyopatogenezi
23   GIS'e yönelik öykü alma
24   Sarılık tanısı ve nedenleri
25   Normal ve anormal hastalık davranışı özelliklerini tanıyabilme (BB) ve Tıbbi durumları etkileyen ruhsal özellikleri tanımlayabilme (BB)
26   Sözlü olgu sunumu ve Zor durumları ifade edebilme
27   Organ nakli ve etik
28   Sağlık çalışanlarının sağlık sorunları
29   Pediatrik hasta muayenesi
30   İntravenöz kan alabilme IV set hazırlama

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Mide lezyonlarının patolojisi Karın ağrısı ve tipleri
2 Akut Pankreatit Akut batın muayene bulguları
3 İnflamatuvar barsak hastalıklarında patoloji İnflamatuvar barsak hastalıkları
4 İntestinal tümörler ve kolorektal karsinogenez Kolorektal poliplerden Kansere
5 Tümor dışı sık görülen intestinal lezyonların patolojik özellikleri Hepatit ve sirozda patolojik değişiklikler
6 Kronik Karaciğer Hastalığı Hepatosplenomegali nedenleri
7 Malabsorbsiyon patolojisi Malabsorbsiyon nedenleri
8 Gastrit ve peptik ülser tedavisinde kullanılan ilaçların farmakolojisi NSAİİ ilaçlar ve ilaçlara bağlı ülser oluşum mekanizması
9 Karaciğer tümörleri GIS motilite bozukluklarında kullanılan ilaçlar
10 Yağlı karaciğer hastalığının patolojisi Non Alkolik Steatohepatit
11 Klinik Nutrisyona Giriş GIS motilite bozuklukları
12 Gastrointestinal sistem hastalıklarında öykü alma Sarılıklı hastaya yaklaşım
13 Hastalık psikolojisi ve Tıbbi durumları etkileyen psikolojik etmenler Sözlü olgu sunumu
14 Zor durumlar Organ aktarımı ve etik sorunlar
15 Sağlık çalışanlarının sağlık sorunları Pediatrik hasta muayenesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Harrison's principles and practice of Internal medicine: 17 th edition,2009
2. Lange Current Gastroenteroloji Tanı ve Tedavi, Friedman S; 2017
3. Robbins &Cotran Pathologic Basis of Disease, Kumar-Abbas-Aster, 10 th edition
4.Oğuz Kayaalp,Akılcı tedavi yönünden Tıbbi Farmakoloji
5.Katzung, Temel ve Klinik Farmakoloji
6.Kliegman, Nelson Textbook of Pediatrics 21.ed
7.Olcay Neyzi Pediatri, 5.baskı
8. Yeşim Öztürk, Pediatride Beslenme

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Probleme Dayalı Öğrenim (PDÖ) oturumları
Sunumlar
Laboratuvar Uygulamaları (Patoloji)
Kliniğe giriş uygulamaları- mesleksel beceriler uygulamaları
Etik uygulamaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ÖBD Öğrenci Başarı Değerlendirmesi (%80)
2 PDÖ PDÖ Not Ortalamaları (%10)
3 ÖÇM Özel Çalışma Modülleri (%10)


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Tüm dönemlerde, başarı dereceleri 100 (yüz) tam puan üzerinden değerlendirilir. Dönem geçme puanı 60 (altmış) olarak belirlenmiştir.
Öğrenci Başarı Değerlendirmesi (ÖBD) ortalamasının en az 50 (elli) puan olması gerekmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

ilan edilecektir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ilan edilecektir

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

ilan edilecektir

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 30 1 30
PDÖ Oturumu 4 4 16
Uygulama 3 2 6
Mesleksel beceriler uygulaması 2 2 4
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 5 6 30
Blok sonu sınavına hazırlık 80 1 80
Uygulama sınavına hazırlık 1 2 2
Kitap Okuma 10 1 10
PDÖ/sunum öncesi-sonrası haftalık çalışma 4 2 8
Blok sonu sınavı 1 2 2
Uygulama sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 189

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15223333
ÖK.25223333
ÖK.352253333
ÖK.45223333
ÖK.55223333
ÖK.652253333
ÖK.75223333
ÖK.85223333
ÖK.95223333
ÖK.105223333
ÖK.115223333
ÖK.125223333
ÖK.135223333
ÖK.145223333
ÖK.155223333
ÖK.165223333
ÖK.175223333
ÖK.185223333
ÖK.195223333
ÖK.205223333
ÖK.215223333
ÖK.225223333
ÖK.2352253333
ÖK.245223333
ÖK.25522543333
ÖK.265223333
ÖK.27523333
ÖK.28523333
ÖK.295553333
ÖK.305553333