DERS ADI

: PSİKOMOTOR GELİŞİM (SEÇMELİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SSB 2012 PSİKOMOTOR GELİŞİM (SEÇMELİ) SEÇMELİ 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Spor Yöneticiliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. MEHMET BAYANSALDUZ

Dersi Alan Birimler

Spor Yöneticiliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere; bireyin doğum öncesi dönemden başlayarak yaşam boyu süren, harekete ilişkin davranışlarında oluşan değişimleri inceleyen psikomotor gelişimi ve temel ilkelerini öğretme, gelişim modellerini inceleme ve kuramcıları tanıtma, gelişim dönemlerini öğrenerek öğretmenlik yaptıkları zaman bireylere hangi aşamada nasıl bir öğretme stratejisi uygulayabileceğini göstermektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Genel gelişim ilkelerini kavrayabilme
2   Çocuk gelişim modellerini öğrenebilme ve ayırt edebilme
3   Gelişim kuramcılarını tanıma ve kuramlarını kavrayabilme
4   Motor gelişimin ilkelerini ve bunları etkileyen faktörleri tanıyabilme
5   Hareket dönemlerini ve bu dönemlere uygun davranışları kavrayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Gelişimle İlgili Temel Kavramlar
2 Çocuk gelişim modelleri Freud'un psikalanatik ve psikoseksüel kuramları, Erikson un psikososyal kuramı
3 Çocuk gelişim modelleri
4 Motor gelişimin ilkeleri
5 Motor gelişimi etkileyen faktörler
6 Yaşlara göre büyüme ve gelişimle ilgili önemli etmenler
7 Motor gelişim dönemleri
8 Motor gelişim dönemleri -Temel hareketler dönemi
9 Motor gelişim dönemleri -Sporla ilişkili hareketler dönemi
10 Çocuklarda fiziksel uygunluk
11 Çocukların algısal motor yetenekleri
12 Benlik gelişimi
13 Refleksif hareketler dönemi, İlkel hareketler dönemi
14 Piaget' nin bilişsel gelişim kuramı, Robert Havıghurst'ün Gelişim Kuramı Arnold Gesell in Olgunlaşma Kuramı Albert Bandura nın Toplumsal Öğrenme Kuramı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar:
Ana kaynak:
Özer, K. ve Özer, D.S. (2005) Çocuklarda Psikomotor Gelişim, Nobel
Yayın, Ankara

Yardımcı kaynaklar:

Erden,M. ve Akman, Y. (2011) Eğitim Psikolojisi,Arkadaş Yayınevi, Ankara

Aydın, B., Akbağ, M., Tuzcuoğlu, S.,Yaycı, L., Ağır, M. (2005) Gelişim ve Öğrenme,Nobel Yayın Dağıtım, Ankara

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, araştırma, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ders içi katılım, sınavlar, ödevler.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse ilişkin politika ve kurallar her dönem başında açıklanacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dokuz Eylül Üniversitesi Necat Hepkon Spor Bilimleri Fakültesi İzmir Caddesi, Çolak İbrahim Bey Mah. 91/3 Sok. No:2 Seferihisar/İzmir
Tel: + 90 (232) 743 10 01
Mail: sporbilimleri@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Görüşme gün ve saatleri her dönem oluşturulan bireysel programa göre değişiklik göstermektedir. Öğrenciler e-posta yoluyla istedikleri gün ve saatte ders koordinatörüne ulaşabilirler.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 108

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.153
ÖK.253
ÖK.353
ÖK.453
ÖK.553