DERS ADI

: Portfolyo Yönetimi ve Sunumu

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STA 4007 Portfolyo Yönetimi ve Sunumu ZORUNLU 1 3 0 4

Dersi Veren Birim

Sahne Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

GÜLŞİN ORAL

Dersi Alan Birimler

Sahne Tasarımı

Dersin Amacı

1- Doğru ve etkili kişisel tanıtım araçları aracılığı ile kişisel tanıtım yapma bilgi ve becerisinin kazandırılması,
2- Doğru ve etkili sunum yöntemlerini kullanarak bir konuyu, bir çalışmayı tanıtma, anlatma becerisinin kazandırılması
3- Kendi deneyim ve çalışmalarını içeren kişisel tanıtım araçlarını hazırlama ve uygulayabilme becerisinin kazandırılması
4- Kendi kişisel tanıtımına ilişkin uygulamalar yapabilmesi becerisinin kazandırılması. Bu doğrultuda Kartvizit, monogram, Dijital portfolyo, Matbaa Baskı Portfolyo, Manuel Portfolyo hazırlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu derste verilen eğitim sonunda öğrencinin; Etkili sunum teknikleri hakkında bilgi sahibi olması,
2   Etkili Sunum tekniklerini kullanarak sunum hazırlama becerisi kazanması,
3   Kişisel tanıtımını yapacak araçları öğrenmesi ve bu araçlar aracılığı ile kendi kişisel tanıtım araçlarını hazırlaması,
4   Mesleki Alanına yönelik portfolyo hazırlama yöntemlerini öğrenmesi,
5   Kendi çalışmaları ile kendisi için çeşitli alanlara hitap edecek özelliklerde portfolyo örnekleri hazırlaması ,
6   Toplumsal ve bilimsel etik değerlere sahip olabilmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kişisel tanıtım nedir Kişisel tanıtım için kullanılan araçlar ve yöntemler. Etkili tanıtım araçları
2 Özgeçmiş nedir, Biyografi nedir Niyet Mektubu nedir Özgeçmiş, Biyografı ve Niyet mektubu hazırlarken dikkat edilecek noktalar. Örnek uygulamalar
3 Kendimiz için Özgeçmiş ve Biyografi hazırlama SINIFİÇİ UYGULAMA I
4 Sunum nedir, Sunum Yöntemleri, Sunum hazırlama da dikkat edilecek noktalar, Sahne sanatı alanına özgü sunum seçenekleri ve örnek uygulamalar
5 Monogram ve kartvizit tasarımı, örnek bir uygulama SINIFİÇİ UYGULAMA II
6 Monogram ve kartvizit tasarımı, örnek bir uygulama
7 Kisisel tanıtımı içeren sunum hazırlama SINIFİÇİ UYGULAMA III
8 Kısa sınav: Sunum örneklerinden yola çıkarak kendi alanımıza yönelik konu başlıklarını içeren örnek sunumlar hazırlama
9 Portfolyo , Portfolyo Türleri, Çeşitli alanlara yönelik portfolyo özellikleri, portfolyo hazırlarken dikkat edilecek unsurlar,
10 Dijital ortamda Kişisel Portfolyonun hazırlanması: Kişisel arşivlerin taranması, hazırlanması, Kişisel arşivlerin seçilmesi, gruplanması, taslak kompozisyon kurguları
11 Dijital portfolya tasarımı
12 Kişisel Portfolyo tasarımı SINIFİÇİ UYGULAMA IV
13 Kişisel Portfolyo tasarımı
14 Kişisel Portfolyo tasarımı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar


Yardımcı kaynaklar:

ATKINSON, Cliff; Etkili Sunu Tasarımı; Arkadaş Yayınları; Ankara - 2008-
BECER, E. İletişim ve Grafik Tasarım; Dost Kitabevi, 2011
KILIÇ, L., Görüntü Estetiği, İnkılap Kitabevi,
TAYLOR Fig , How to Create a Portfolio & Get Hired: A Guide for Graphic Designers and Illustrators, Laurence King Publisher,2010
UÇAR, T.F., Görsel iletişim ve Grafik Tasarım; İnkılap Kitabevi, 2019
YUM, M. S., Yaratıcı disiplinler İçin Portfolyo Tasarımı; Akademi Titiz Yayınları; 2021

Diğer ders materyalleri:

E-ortam:
*- İnternet ortamında hazırlanmış örnek tasarımlar, uygulamalar

Eğitmen:
1- Ders Araçları
2- Uygulama Örnekleri

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Kavramlar sunuş tekniği ile aktarılacak, tüm kavramlar basılı görsel yayınlar ve Görüntü sanatlarının çeşitli ürünleri ile örneklenerek (film, tiyatro, sahne tasarımı) desteklenecektir.

Çizimsel uygulamalar ve basit teknikler, birebir uygulanarak aktarılacak, uygulamayı yaptırtma- deneyimleme tekniği ile bilişsel, duyuşsal ve psikomotor davranış kazandırılacak, basılı yayınlardan, görüntü sanatlarındaki ilgili eserlerinden kesitlerinden ve de alana ilişkin hazırlanmış örnek sunumlarından alınmış örneklerle örneklendirilecektir.

Ödevler de yapılandırılmış buluş tekniği ile takip edilecek, bulunması gereken ilke, kavram ve olası problemlerin çözümleri ile ilgili veriler dersin eğitmeni tarafından verilerek, örnekler öğretim görevlisi tarafından organize edilecektir. Sorular sorarak öğrencilerin ellerindeki verileri analiz etmelerine ve sonuca ulaşmalarına yardım edilecek.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 KS Kisa Sınav
2 ODV Ödev
3 SIU Sınıf İçi Uygulama
4 BSN Başarı Notu KS * 0.10 + ODV * 0.10 + SIU * 0.80


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1- Öğrenci başarısının ve motivasyonun arttırılması, ödev yükünün azaltılması amacı ile; Atölyede öğrenme-öğretme sürecinde yapılan sınıf içi uygulamalar, Not ile değerlendirilecektir.
2-Ödevlerin değerlendirmesi değerlendirme çizelgesi ile yapılacaktır.
3-Sunum notu, hazırlanan sunumda kullanılan yöntemin etkinliği, hazırlanma yöntemi ve öğrenci tarafından sunulması not ile değerlendirilecek, değerlendirme için teknik değerlendirme çizelgeleri kullanılacaktır
4-Ders planına göre gerçekleşecek öğrenme-öğretme süreci içerisinde yapılan sınıf içi uygulamaları not ile değerlendirilecek, değerlendirme için teknik değerlendirme çizelgeleri kullanılacaktır.

Değerlendirme Kriteri

1- Atölyede yapılacak uygulamalar ve örnek pratikleri, teknik değerlendirme çizelgesi ile değerlendirilecek, tekniğin uygulanabilme becerisi ölçülecektir. Bu uygulamalar derste ilgili öğretim elemanının eşliğinde gerçekleşecektir.
2- Verilecek ödevler ise;
Özgünlük, kaynak-veri taraması, sunum- ifade yöntemi, teknik ve estetik ölçütlerin içerdiği bir değerlendirme çizelgesi ile değerlendirilecektir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dersin ve ders içi uygulamaların her birinin en az % 80 nine katılım zorunludur.
Her biri uygulama bir bütün olup, bitmemiş ürünler , not ile değerlendirmeye alınmayacaktır.
Uygulamalarının derste; öğretim elemanının rehberliğinde öğrenilmesi, uygulanmasının yapılması ve ders geçme notunun da öğrencinin bu çabasının ve yetkinliğinin ölçülmesi ile oluşması gereğinden yola çıkılarak;
Uygulamalı öğretim çalışmalarına katılmayan, öğrenme sürecini uygulayarak gerçekleştirmeyen öğrencinin, ders dışında yapıp getirdiği ürün veya uygulamalar, "not" değerlendirilmesine alınmayacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ
DEÜ TINAZTEPE YERLEŞKESİ
ADATEPE MAHALLESİ DOĞUŞ CADDESİ NO:209 35390
BUCA İZMİR

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba
12:00- 13:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 13 1 13
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 1 6 6
Diğer (Atölye, Laboratuvar vb. kapsamındaki çalışmalar) 10 2 20
Diğer Kısa Sınav 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.15533
ÖK.2555
ÖK.355
ÖK.4553
ÖK.555
ÖK.6335