DERS ADI

: Rol ve Karakterde Konuşma Eğitimi II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TOM 4002 Rol ve Karakterde Konuşma Eğitimi II ZORUNLU 0 4 0 4

Dersi Veren Birim

Oyunculuk

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ ATAY GERGİN

Dersi Alan Birimler

Oyunculuk

Dersin Amacı

Öğrenilmiş olan dil bilgisi ve temel oyunculuk sahne teknikleriyle, sanatsal gelişimin sağlanması, geliştirilen yaratıcı / yorumcu, doğaçlama yeteneğinin ve sahneye ilişkin temel oyunculuk becerilerinin edinilen yaratıcı dil ustalıklarıyla desteklenmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yaratıcı, özgün ve estetik bir dil yeteneğine sahip olmak
2   Dil alanında edindiği temel bilgileri kullanarak izleyiciye doğru ve anlaşılır bir aktarımda bulunmak.
3   Edinmiş olduğu dil bilgisini kullanarak, metin / oyun analizi yapabilmek.
4   Dil bilgisi ve temiz konuşma becerisini oyunculuk yöntemleriyle buluşturmak.
5   Oyunculuk alt yapısını oluşturacak dil kültürüne sahip olmak.
6   Dil alanındaki bilgilerini kullanarak,alanında özel beceriler geliştirebilmesini sağlamak.
7   Alanında ve sanat yaşamında yazılı-sözlü iletişim kurabilmek, kendini ifade edebilmek. Beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

TOM 4001 - Rol ve Karakterde Konuşma Eğitimi I

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Teknik çalışmalar
2 Teknik çalışmalar
3 Alana ilişkin uygulama çalışmaları
4 Alana ilişkin uygulama çalışmaları
5 Alana ilişkin uygulama çalışmaları
6 Alana ilişkin uygulama çalışmalarının değerlendirilmesi
7 Alana ilişkin uygulama çalışmaları
8 Alana ilişkin uygulama çalışmaları
9 Alana ilişkin uygulama çalışmaları
10 Alana ilişkin uygulama çalışmalarının değerlendirilmesi
11 Seçilmiş olan oyun metinleri üzerinden dile ilişkin çalışmalar
12 Seçilmiş oyun metinleri üzerinden yaratıcı dil egzersizleri
13 Seçilmiş oyun metinleri üzerine hazırlanan ödevlerin değerlendirilmesi
14 Dönem içi öğrenilen teknik bilgilerin genel tekrarı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Finding Your Voice: A Complete Voice Training Manual for Actors, A Theatre Arts Books, NY, 2001
Voice and the Actor, Cıcely Berry, NY, 1973
The Actor Speaks: Voice and the Performer, Patsy Rodenburg, NY; 2002
Konuşma Eğitimi, Suat Taşer, Papirüs Yayınları, İstanbul, 2000
Konuşan İnsan, Can Gürzap, YKY Yayınları, İstanbul, 1999
Bir Aktör Hazırlanıyor, Konstantin Stanislavski, İleri Kitabevi, İzmir, 1993
Bir Karakter Yaratmak, konstantin Stanislavski, İleri K.tabevi, İzmir, 1993

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1- Dersler
Öğretim üyesi öğrencinin dile ilişkin bilgisini kullanarak, konuşma konusunda yaratıcı alanlar oluşturmasını sağlayacak çalışmalar yapar.
2- Uygulamalar
Derslerde aktarılan bilgiler ve uygulama çalışmalarıyla örneklendirilen konular, öğrenci tarafından izlenebilir olma özelliğini taşıyacak biçimlere dönüştürülerek ödev düzeyine getirilir. Bütün bu çalışmalar ayrıntılı bir biçimde rapora da aktarılır.
3- Sınıf tartışmaları
Öğrenci tarafından hazırlanan ödevler, sınıfta tartışmaya ve eleştiriye açılır. Bu aşamada yapılan çalışmanın dil açısından doğru olması ve yaratıcı yorumlama gücüne sahip olması kriter olarak kabul edilir. Öğrenci yaptığı çalışmanın izleyenler üzerindeki etkisini sınar. Bu daha sonra yapacağı çalışmalarda kaliteli üretimin yol göstericisi olacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 DKL DerseKatılım
3 DDV DerseDevam
4 BSN Başarı Notu ODV * 0.60 + DKL * 0.30 + DDV * 0.10


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ders değerlendirme aşamasında, öğrencinin dil açısından yapabilirliklerini zorlaması, sınıf içindeki çalışmalarda konsantrasyonu bozmaması, diğer öğrencilerle uyum içinde çalışması, yaratıcı ve özgün olabilme konusunda yeni alanlar yaratması ve disiplin konusundaki tutarlılığı ile değerlendirme yapılacaktır.
Öğrenci katılımından elde edilecek puan
a- Ders katılım durumuna
b- Öğrencinin dersteki konsantrasyonu ve yaratıcılığına
c- Çalışmalardaki başarısına
d- Etkili, yaratıcı ve geliştirici bir ders ortamının yaratılması içim öğrencinin sağladığı katkıya bağlı olacaktır.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1- Dersin %80 ine katılım zorunludur.
2- Öğrenci ders başladıktan sonra giremez
3- Ders sırasında yapılacak uygunsuz ve displinsiz davranışlar ders dışı kalma nedenidir.
4- Ödev gününde derste bulunmamak, ödev hazırlamamış olmakla aynı anlamı taşır.
5- Derse katılım için spor ayakkabı ve eşofman zorunludur.
6- Eleştirilere katılmak zorunludur.
7- Partnerli sunulacak ödevlerde çalışmayı aksatmak, bireysel başarısızlık olarak tanımlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 10 2 20
Ödev Hazırlama 4 10 40
Sunum Hazırlama 4 5 20
Diğer Kısa Sınav 4 2 8
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 88

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.15
ÖK.255
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55
ÖK.65
ÖK.75