DERS ADI

: Sözlü İletişim Becerileri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DHF 5502 Sözlü İletişim Becerileri SEÇMELİ 1 0 0 1

Dersi Veren Birim

Diş Hekimliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. CANDAN EFEOĞLU

Dersi Alan Birimler

Diş Hekimliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, Öğrencilerde diksiyon sanatı üzerine farkındalık yaratmak, Öğrencilerin bedensel ve sözlü iletişim becerilerini geliştirmek, Öğrencilerin düşüncelerini ve duygularını doğru sözcükler seçerek ve doğru bir ses ve söylenişe sahip olarak aktarmalarına destek olmakır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sözlü iletişim becerisini tanımlar.
2   Diksiyon sanatı hakkında genel bir bilgi sahibi olur.
3   Hukuki bilgi birikimini etkin şekilde aktarmasında yardımcı olabilecek araçlara sahip olur.
4   Etkili konuşma hazırlama teknikleri konusunda fikir sahibi olur.
5   Konuşmada toplumsal cinsiyet farklılıkları ve etkili iletişim kavramlarını açıklar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Söz söyleme sanatı nedir
2 Ses aygıtının anatomisi ve fizyolojisi
3 Ses ve nefes ilişkisine giriş: Nasıl nefes alıyoruz Nefes alma biçimleri nelerdir Diyafram nefesi nedir ve neden gereklidir Diyafram nefesinin uygulanması.
4 Nefes ve boğumlama (articulation) çalışmaları (1): ses becerisinin kalitesi ve nefes çalışması A. Sesin volümü B.Sesin şiddeti C.Sesin tonu Ses kirişlerinin düzenli titreşimiyle meydana gelen ünlülerin yapısının incelenmesi ve söyleniş egzersizleri, Boğumlanma (articulation): ünsüzlerin yapılarına göre ayrılması ve boğumlama egzersizleri
5 Nefes ve boğumlama (articulation) çalışmaları (2)
6 Nefes ve boğumlama (articulation) çalışmaları (3)
7 Nefes ve boğumlama (articulation) çalışmaları (4)
8 Yazı dili ve konuşma dili arasındaki farklar
9 Kelime, grup ve cümle vurgusu
10 Tonlama alıştırmaları
11 Fonetik bilimine giriş
12 Fonetik
13 Etkili ve inandırıcı konuşma yöntemleri
14 Etkili ve inandırıcı konuşma yöntemleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Study Speaking Kenneth Anderson
2. Thomas J. , Negotiate to Win
3. Joseph A. DeVito, Essentials of Human Communication, 8th Edition
4. Steven McCornack-Reflect and Relate_ An Introduction to Interpersonal Communication, 3rd Edition

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

ders
okumalar

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 KSN KISA SINAV
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ARS* 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenci, sözlü iletişim becerisini tanımlar tanımlayabilmeli.
2. Öğrenci, diksiyon sanatı hakkında genel bir bilgi verebilmeli.
3. Öğrenci, hukuki bilgi birikimini etkin şekilde aktarmasında yardımcı olabilecek araçları tanımlayabilmeli.
4. Öğrenci, etkili konuşma hazırlama teknikleri konusunda bilgi verebilmeli.
5. Öğrenci, konuşmada toplumsal cinsiyet farklılıkları ve etkili iletişim kavramlarını tanımlayabilmelidir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

candan.efeoglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 25

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.123
ÖK.213
ÖK.322
ÖK.433
ÖK.533