DERS ADI

: Kanıta Dayalı Diş Hekimliği

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DHF 4502 Kanıta Dayalı Diş Hekimliği SEÇMELİ 1 0 0 1

Dersi Veren Birim

Diş Hekimliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. ALİYE AKCALI

Dersi Alan Birimler

Diş Hekimliği

Dersin Amacı

Dental literatürde yer alan araştırmaların kritik bir biçimde incelenmesini, diş hekimliği uygulamalarında kanıt düzeyi yüksek araştırmalara ulaşmayı ve bu kanıtları uygulamaya koymayı öğrenme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kanıta dayalı diş hekimliğini tanımlar.
2   Dental literatürde yer alan makaleleri kanıt hiyerarşisine göre sınıflandırır.
3   Literatürde tanı ve tedavi seçenekleri ile ilgili kanıt düzeyi yüksek makalelere nasıl ulaşılacağını bilir.
4   Veri tabanlarında filtreleme yapmayı bilir ve kanıt düzeyi yüksek makalelere ulaşır.
5   Kanıt düzeyi yüksek araştırma verilerini klinik pratiğe entegre etmeyi bilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kanıta dayalı Diş hekimliği Diagnostik test doğruluğunu içeren sorulardan oluşan çalışmaların kritik değerlendirilmesi
2 Kanıta dayalı uygulamalarda etik prensipler Ödev sunumu ve tartışma
3 Bilimsel araştırmalarda yanıltma ve taraf tutma Ödev sunumu ve tartışma
4 Kanıta dayalı çalışma basamakları Ödev sunumu ve tartışma
5 Kanıta dayalı diş hekimliğinde PICO formatında soruların oluşturulması
6 Farklı dijital bilgi arama sistemlerinin adı, kanıt düzeyi; oluşturulan PICO sorusuna göre dijital veri tabanlarında arama yapma
7 Dental literatürde yer alan makalelerin kanıt hiyerarşisi ve iyi kanıtın sıralanması
8 Randomize kontrollü çalışmaların önemi
9 Dental literatürde yer alan makaleler ve kanıtın uygulanması
10 Prognozu ilgilendiren soruları içeren çalışmaların kritik değerlendirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Paul Glasziou, Chris Del Mar and Janet Salisbury. Evidence based practice work book. Australia: Blackwell Publishing, 2009.
2. Richards, D. Books. Evid Based Dent 4, 44 (2003).
https://www.cochranelibrary.com

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders sınıfta sunulacaktır. Ders notları öğrencilere verilecektir. Öğrenciler ders notlarından ve ders kitaplarından dersi takip edecekler.

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Arasınav (% 40) + Yarıyıl sonu sınavı (% 60)

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenci, kanıta dayalı diş hekimliğini tanımlayabilmeli.
2. Öğrenci, dental literatürde yer alan makaleleri kanıt hiyerarşisine göre sınıflandırabilmeli.
3. Öğrenci, literatürde tanı ve tedavi seçenekleri ile ilgili kanıt kalitesi yüksek makalelere nasıl ulaşılacağını bilebilmeli.
4. Öğrenci, Pub Med de filtreleme yapmayı bilir ve kanıt kalitesi yüksek makalelere ulaşabilmeli. 5. Öğrenci, kanıt kalitesi yüksek araştırma bulgularını klinik vakaya entegre etmeyi bilebilmeli.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

aliye.akcali@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 1 14
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 8 1 8
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 30

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.11234
ÖK.222233
ÖK.3213233
ÖK.42422
ÖK.54342