DERS ADI

: Tıp Bilimine Giriş

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TBG 2001 Tıp Bilimine Giriş ZORUNLU 11 2 0 18

Dersi Veren Birim

Diş Hekimliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. SİBEL ÇIRPAN

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Bu dersin amacı; öğrencilerin canlı organizmanın yapı taşları olan biyomoleküllerin yapılarını ve işlevlerini öğrenmeleri, insan metabolizmasının işleyişini ve düzenlenmesini kavramaları,
hücre bölünmesini, kalıtım materyallerini, insan genetiğini, kanser genetiğini, genetik hastalıkları inceleme yöntemleri ve uygulamaları hakkında bilgi edinmelerini sağlamak, organların ve sistemlerin fonksiyonlarını, birbirleri ile etkileşim mekanizmalarını ve klinik-patolojik durumlarda izlenen fonksiyon değişikliklerini öğrenmek, öğrencilerin insan vücudunu oluşturan doku tiplerini, bu dokuların histolojik özelliklerinin öğrenilmesini sağlamak, diş hekimliği özelinde histolojik sorunları saptayabilmesi, edindiği bilgileri mesleki uygulamalarında temel alarak kullanabilmesi, ayrıca bilimsel ve teknolojik gelişimleri izleme ve araştırmanın önemini kavramasını sağlamaktır. İskelet sistemi, eklemler ve kaslar baş-boyun bölgesi üzerinde çok daha yoğun durularak anlatılmakta ve öğrencilerin bu bilgileri öğrenmesi hedeflenmektedir. Bunun ötesinde bu bilgilerin ışığında ağız ve diş sağlığı ve hastalıkları ile ilgili biyokimyasal mekanizmaları öğrenmeleri, biyokimyasal testlerin sonuçlarını ağız sağlığı açısından değerlendirebilmeleridir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenci, hücre organellerini bilmeli, hücre membranından madde geçişini ve taşınım özelliklerini bilir
2   Öğrenci, preferik sinir sistemi fizyolojisini ve fizyopatolojisini bilir
3   Öğrenci çizgili kas ve düz kas fizyolojisini ve fizyopatolojisini bilir
4   Öğrenci kan fizyolojisini ve fizyopatolojisini bilir
5   Öğrenci otonom sinir sistemi fizyolojisini ve fizyopatolojisini bilir
6   Hücreye genel giriş, hücre ve organellerini anlatabilme ve ilgili preperatları yorumlayabilme
7   Epitel dokusunu anlatabilme ve ilgili preperatları yorumlayabilme
8   Bağ dokusunu anlatabilme ve ilgili preperatları yorumlayabilme
9   Kan dokusunu anlatabilme ve ilgili preperatları yorumlayabilme
10   Kıkırdak dokusunu anlatabilme ve ilgili preperatları yorumlayabilme
11   Kemik dokusunu anlatabilme ve ilgili preperatları yorumlayabilme
12   Kas dokusunu anlatabilme ve ilgili preperatları yorumlayabilme
13   Sinir dokusunu anlatabilme ve ilgili preperatları yorumlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Teorik derslerin pratik uygulaması yapılarak, öğrencinin klinik çalışmalarındaki maniplasyonunu artırmak, bilimsel ve görsel hazırlamak.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Arıncı K, Elhan A; Anatomi 1. Cilt, Güneş Kitabevi, 1995
Arıncı K, Elhan A; Anatomi 2. Cilt, Güneş Kitabevi Ltd.Şti., Ankara 2005
Sobotta J: Atlas der Anatomie der Menschen, I.Teil, Urban-Schwarzenberg-Munchen Berlin, 1967
Williams P.L: Grays Anatomy Churcill Livingstone, London, 1995
Rhoades Medical Physiology, LWW, 4th Ed. 2012 Ganong s Review of Medical Physiology, 24th Ed. LANGE 2012
Linda S. Contanzo, Physiology, LWW, 5th ed.,Elsevier 2014 Berne & Levy Physiology, 7th Updated Edition, Elsevier 2018
Klinik Anlatımlı Tıbbi Fizyoloji, halis Köylü, 2. Baskı İstanbul
Young B, Heath JW, Wheater s Functional Histology 2000,
M.ROSS, Histology (Text and Atlas), Lippincott Williams & Wilkins, 2006,
Di Fiore Histoloji atlası, Palme yayıncılık 2000
Jungerıa I.C.,Caenerio J, Temel Histoloji, (Çev. Ed.: Y. Aytekin, S.Solakoğlu) Nobel Kitabevi 2003,
Paker Ş, Histoloji, Uludağ Üni.Basımevi 1993
M. Levine. (2011) Topics in Dental Biochemistry. Springer-Verlag Berlin-Heidelberg.
Vasudevan DM, Sreekumari S, Kannan V. (2017) Textbook of Biochemistry for dental students, 3 rd ed., Jaypee Brothers Medical Publishers (P) Ltd, New Delhi.
Champe PC, Harvey RA, Ferrier DR. (2015) Lippincott s Biyokimya (Çev ed, Ulukaya E) Güneş Tıp Kitabevi, 5. Baskı, İstanbul.
Lieberman M, Peet A. (2017) Marks s Tıbbi Biyokimya nın Esasları. Klinik Yaklaşım (Çev ed. Amanvermez R, Avcı B) İstanbul Tıp Kitabevleri, 2. Baskı, İstanbul.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

HAFTALIK SINAV YOK
AYLIK SINAV YOK
ARA SINAV 1 40
ARA ÖDEV YOK
DÖNEM ÖDEVİ YOK
PROJE YOK
ÖĞRENCİ SEMİNERİ / SUNUMU YOK
UYGULAMA / LAB.ÇALIŞMASI
Uygulama lab.çalışması olarak pratik seviye değerlendirme sınavı yapılmakta olup, bu sınavdan 50 ve üzeri not alanlar yıl sonu final sınavına girmeye hak kazanırlar.50 ve altında not alan öğrenciler ise; yaz döneminde pratik uygulama tekrarına katılarak başarı notu alıp, bütünleme sınavına girebilirler.

Değerlendirme Kriteri

Arasınav (% 40) + Yarıyıl sonu sınavı (% 60)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sibel.cirpan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Anatomi Anabilim Dalı nda Perşembe günleri saat 12 00 14 00 saatleri arasında görüşülebilir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 28 13 364
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 28 3 84
Vize Sınavına Hazırlık 1 2 2
Final Sınavına Hazırlık 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 456

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.152
ÖK.252
ÖK.352
ÖK.452
ÖK.552
ÖK.652
ÖK.752
ÖK.852
ÖK.952
ÖK.1052
ÖK.1152
ÖK.1252
ÖK.1352