Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Müzecilik Doktora |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. REMZİ YAĞCI |
Dersi Alan Birimler |
Müzecilik Doktora |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı kültürel mirasın korunmasına ilişkin tanımlayıcı ve çözüm odaklı bilgiler verirken müzelerin bu sürece ne şekilde katılabileceğini ve etkin olabileceğini öğretmektir. Kültürel miras kavramının kökeni ve bu kavramın oluşmasına kadar geçen süreçte kültür varlıklarının karşı karşıya kaldığı tahribatın boyutları, kültür varlıklarının korunabilmesi için bu yolla hazırlanmış olan uluslararası sözleşmelerin içeriği ve amacı, eski eser kaçakçlığı ile mücadele gibi konular ders için de ayrıntılarıyla irdelenecektir. Kültürel mirasın korunmasına ilişkin kökleşmiş sorunların, müzelerin etkin katılımı ile nasıl çözülebileceği bu dersin ana konusunu oluşturmaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Labadi, S. UNESCO, cultural heritage, and outstanding universal value : value-based analyses of the World Heritage and Intangible Cultural Heritage Conventions, AltaMira Press, 2013 |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
1. Power Point sunumları |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
ÖÇ. 1-5 Arasınav ve Finalde sorulacak sorular ile öğrencilerin hazırlayacağı sunum ve ödevlerle değerlendirilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
baris.gur@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|