DERS ADI

: Sanat Koleksiyonculuğu

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZC 6022 Sanat Koleksiyonculuğu SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Müzecilik Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. REMZİ YAĞCI

Dersi Alan Birimler

Müzecilik Doktora

Dersin Amacı

Dersin Amacı: Bu ders kapsamında koleksiyonculuğun Türkiye deki gelişimi ele alınacak, özellikle Cumhuriyet döneminde kültürel, sosyal ve toplumsal gelişmelerin sanat piyasası ve koleksiyonculuk üzerine etkileri tartışılacaktır. Sergi, yarışma, fuar ve müzayedelerin koleksiyonculuk üzerindeki etki ve öneminin yanı sıra günümüz sanat koleksiyonculuğunun sorunları da dersin içeriği içinde incelenecek başlıklar arasındadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sanat koleksiyonculuğunun gelişimini öğrenme
2   Kültür- sanat politikalarının sanat koleksiyonerliği üzerindeki etkisini anlama
3   Sanat kurumları ve etkinliklerinin sanat piyasasına etkisini anlama
4   Sanat Koleksiyonların müzeye dönüşüm sürecini öğrenme
5   Sanat Müzelerinin sanat koleksiyonculuğuna ve kültür sanat hayatına getirdiği değişim ve yenilikleri anlama

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Koleksiyon ve Koleksiyonerlik hakkında genel bilgiler
2 Koleksiyonerliğin Ortaya çıkışı ve gelişimi
3 Osmanlı dan Cumhuriyet e Koleksiyonculuk
4 Osmanlı dan Cumhuriyet e Koleksiyonculuk
5 Cumhuriyetin Kuruluşundan Günümüze Koleksiyonculuk
6 Cumhuriyetin Kuruluşundan Günümüze Koleksiyonculuk
7 Cumhuriyet Türkiyesi nin sanata, sanatçıya ve sanat eserlerine bakışı
8 Ara sınav
9 Kültür-sanat politikalarının sanat koleksiyonculuğuna etkileri
10 Sanat piyasasının oluşumu, gelişimi ve koleksiyonerlik
11 Sanat Sergileri, Galeriler ve Fuarların sanat koleksiyonculuğuna etkileri
12 Yeni açılan Kültür-sanat kurumları ve sanat piyasasına etkileri
13 Müzayedeler
14 Koleksiyonculuktan Müzeye: Sanat koleksiyonculuğunun yeni vizyonu ve hedefleri
15 Sanat Müzelerinin sanat koleksiyonculuğuna ve kültür sanat hayatına getirdiği değişim ve yenilikler
16 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar:
Baraz, Y. Türkiye de ve Dünya da Galericilik ve Sanat Piyasası . Artist, Aralık (11) 2005, 30-41.
Çalıkoğlu, L. Müzeler ve Koleksiyon Politikaları . Sanat Dünyamız, Yaz (103), 2007, 61- 69
Erbay, F. Sanat Galerilerinin Değişen Boyutu . Türkiye de Sanat, Mart-Nisan (58), 2003. 64-67.
Erten, O. Türk Sanat Piyasası ile Avrupa Sanat Piyasası Arasında Küçük Bir Kıyaslama . Genç Sanat, Temmuz-Ağustos (141), 2006, 18-20.
Erten, O. Özel Koleksiyonlardan Örneklerle Türkiye de Sanat Koleksiyonculuğu. İstanbul 2017.
Giray, K. Sunumdan Satışa Türk Resim Sanatı nda Sanat Pazarının Oluşumu . Türkiye de Sanat, Kasım-Aralık (36), 1998, 20-25.
Giray, K. Türkiye de Özel Sanat Galerilerinin Sorunları . Türkiye de Sanat, Mart-Nisan (58), 2003, 58-59.
Gören, A. K. Akbank Resim Koleksiyonu nun Başlangıcı ve Gelişmesi . 50. Yılında Akbank Resim Koleksiyonu. İstanbul, 1998, 15-17.
Gören, A. K. 1980 li Yıllarda Yaygınlaşmaya Başlayan Müzayedecilik . Türkiye de Sanat, Kasım-Aralık (36) 1998, 40-41
Günyaz, A. Koleksiyonculuk ve Çağa Koleksiyonu Üzerine . Sanat Çevresi, Eylül (287), 2002, 18
İskender, K. Sanat İçin Sanat ya da Para İçin Sanat . Genç Sanat, Kasım (51), 1998, 12-14.
Konukçu, İ, Özel Koleksiyonların Müzelere Dönüştürülmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul 2007.
Öndin, N, Cumhuriyet in Kültür Politikası ve Sanat (1923-1950). İnsancıl Yayınları, İstanbul 2003
Özsezgin, K. Sanat Pazar ı mı Dediniz . Türkiye de Sanat, Kasım-Aralık (36), 1998, 26- 28.
Shaw, W. Osmanlı Müzeciliği. (Çev. E. Soğancılar), İletişim Yayınları, İstanbul 2015.
Nalan Sülün, E. Türkiye'de Çağdaş Sanat Koleksiyonculuğu, İstanbul 2019.
Paksoy, D. Türkiye de Özel Galericiliğin Sorunları . Türkiye de Sanat, Mart-Nisan (58), 2003, 16-17.
Pelvanoğlu, B. Türkiye de Resim Koleksiyonerliği . Sanat Dünyamız, Yaz (103), 2007, 49- 59.
Pelvanoğlu, B. Koleksiyonları ve Sorunlarıyla İstanbul Müzeleri . Arredamento Mimarlık, (9), 2008, 62-72.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri


Ders anlatımı, sunum ve ödevler.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Arasınav ve Finalde sorulacak sorular ile öğrencilerin hazırlayacağı sunum ve ödevlerle değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

zeynep.cakmakci@deu.edu.tr
zeyneporals@yahoo.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe : 13.00-14.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Grup çalışması 2 10 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 30 30
Sunum Hazırlama 1 20 20
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 166

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.144
ÖK.2335
ÖK.3543
ÖK.433
ÖK.5523