DERS ADI

: Belgesel Fotoğraf Projesi II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTS 3020 Belgesel Fotoğraf Projesi II SEÇMELİ 2 2 0 6

Dersi Veren Birim

Fotoğraf

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. IŞIK SEZER

Dersi Alan Birimler

Fotoğraf

Dersin Amacı

Belgesel fotoğraf ve Foto-röportaj tekniğinin tarihçesi, temel esasları, gelişimi incelenir. Öğrencilerin yaptığı projelerde kültürel, ekonomik, bölgesel konuları özgün olarak yorumlama, tasarlama yeterliliğine sahip olması amaçlanır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Belgesel fotoğrafı oluşturan koşuları değerlendirilmesi,
2   2. Belgesel fotoğrafın tanımlaması,
3   3. Belgesel fotoğrafın öncülerini öğrenmesi ,
4   4. Belgesel fotoğrafın dünyada ve Türkiye deki temsilcilerini öğrenmesi
5   5. Belgesel fotoğraf ve foto-röportaj tekniğini uygulayabilmesi
6   6. Bu konuda verilen uygulama konularını hem estetik hem de biçimsel olarak işlemesi yapması beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1- Belgesel Fotoğrafın ortaya çıkış nedenleri, tarihçe
2 2-Belgesel fotoğrafın öncüleri, türleri
3 3-Belgesel fotoğraf ve görsel ifade biçimleri
4 4-.Belgesel fotoğraf projesi hazırlama
5 5- Uygulama
6 6-Uygulama
7 7- Uygulama
8 8- Uygulama
9 9-Proje sunum ve değerlendirme
10 10-Belgesel fotoğraf projesi hazırlama ()
11 11- Uygulama
12 12-Uygulama
13 13- Uygulama
14 14-Proje sunum ve değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
-The History of Photography, Newhall Beaumont
- Magnum, Miller Russel
- Get The Picture, Morris John-Belgesel Fotoğraf ve Fotoröportaj,
-Yurdalan, Özcan; Belgesel Fotoğraf ve Fotoröportaj, Agora kit.,2007
Yardımcı kaynaklar:
Fotoğraf Albümleri, Magnum Landscape, Phaidon Press- Robert Capa,Photograps, Aperture Foundatıon-
Diğer ders materyalleri:
Fotoğraf dergileri Yeni Fotoğraf dergisi- İz dergisi
İnternet kaynakları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler, ders anlatımı ve karşılıklı soru cevap yöntemlerinin yanı sıra öğrencilerin, bir önceki haftanın konusuna uygun olarak yaptıkları ödev/değerlendirme/araştırmalarının incelenmesi çerçevesinde yapılır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PRR Proje
2 CLM Çalışma
3 BSN Başarı Notu PRR * 0.60 + CLM * 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödevler:
Öğrenci bir önceki haftanın konusuna uygun olarak yaptığı ödev ile Araştırma Yöntemleri konusunda öğrendiklerini gösterir.

Projeler:
Dönem boyunca hazırlanacak projeler öğrencinin bilimsel bir araştırmayı projelendirme ve bilimsel bir inceleme yapmayı sağlamaya yeterli düzeyde bir problem tasarlayabilmesine ilişkin kazanımlarını ölçmeyi amaçlar.

Derse Katılım: Öğrencinin katılımından elde edilecek puan, (a) derse katılım/devam durumuna, (b) öğrencinin ders sırasında öğretim üyesi tarafından sorulan sorulara verdiği yanıtların kalitesine ve (c) öğrencinin olumlu bir öğrenim ortamının yaratılmasına katkısına bağlı olacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ini katılım zorunludur.
2. Her türlü intihal eylemi disiplin cezası ile sonuçlanır.
3. Zamanında teslim edilmeyen ödev ve projeler kabul edilmez ve değerlendirmeye alınmaz.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

isik.ozdal@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi saat.10.00-11.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Ödev Hazırlama 1 5 5
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 61

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.13434334333333434
ÖK.223432434232234343
ÖK.33333434343343
ÖK.43323234323
ÖK.5343423243222
ÖK.6