Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Kanser Epidemiyolojisi Doktora |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. HÜLYA ELLİDOKUZ |
Dersi Alan Birimler |
Kanser Epidemiyolojisi Doktora |
Dersin Amacı |
İleri düzey epidemiyolojide çalışma dizaynı üç ana çalışma tasarımını kullanarak çalışmaların geliştirilmesi ve tasarımına odaklanmıştır. Halk sağlığı araştırması: kohort çalışmaları, vaka kontrol çalışmaları ve randomize çalışmalar. Bir çalışma sorusu geliştirmek, bir çalışma nüfusunu belirlemek, işe almak ve kaydetmek, maruz kalma değerlendirmesi, geçerli sonuçların belirlenmesi, önyargı ve kafa karıştırıcı, analitik düşünceler, randomizasyon ve körleme, izleme olumsuz olaylar, katılımcıların iyi oluşları, etik düşünceler, raporlama ve yorumlama çalışma bulguları. Çalışma tasarımlarının her birini kullanan yayınlanmış araştırmaların eleştirilmesinde ve bir araştırma sorusu ve soruyu ele almak için çalışma tasarımlarının her birini kullanan uygun bir çalışmayı tasarlama. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Epidemiology: Study Design and Data Analysis, Third Edition, 3rd Edition, Mark Woodward, Chapman and Hall/CRC , Published December 19, 2013 , Textbook. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Teorik derslerin yapılması, Test sınava hazırlanma, ödev hazırlama, laboratuar uygulama |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
hulya.ellidokuz@deu.edu.tr 0 232 4125889/5801 |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Salı 12.30-13.30 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|