DERECE PROGRAMLARI

: Pazarlama Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Genel Tanım

Kuruluş (kuruluş tarihi, programın genel yapısı)

Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı 20 Temmuz 1982 tarihinde 41 sayılı KHK ile kurulmuştur. Halen anabilim dalına bağlı Pazarlama Tezsiz yüksek lisans programı işletme bölümleri arası bir program olarak eğitimini yürütmektedir. Endüstriyel kuruluşlar ile hizmet işletmeleri ve ticari işletmeler için temel pazarlama ve analiz yapma niteliklerini sağlamaya dönük, sürdürülebilir bir pazarlama amacıyla araştırmacı, uygulayıcı ve yönetici insan gücü yetiştirmek hedeflenmiştir. Dili Türkçedir.

Kazanılan Derece

Pazarlama Tezsiz Yüksek Lisans (I.O)

Derecenin Düzeyi

İkinci Düzey (Yüksek Lisans Derecesi)

Kabul ve Kayıt Koşulları

Aynı veya ilgili disiplinlerde Lisans Derecesi, Not Döküm Belgesi (Transkript), Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES) veya eşdeğer GRE, GMAT ve Dil Yeterliliği sınavlarından kabul edilebilir puan ile lisans derecesinde kazanılan genel not ortalaması ile ALES puanına göre kabul edilebilir ağırlıklı puana sahip olmak gerekir. ALES ve Yabancı Dil puanı aranıp aranmayacağı ile ilgili istisnai durumlar Enstitü duyurusunda yer alır. Ancak; Konservatuvar programları ile Güzel Sanatlar Fakültelerinin sadece özel yetenek sınavı ile öğrenci kabul eden programlarının enstitülerdeki anasanat ve anabilim dallarına öğrenci kabulünde,Doktora/sanatta yeterlik/tıpta uzmanlık/diş hekimliğinde uzmanlık/veteriner hekimliğinde uzmanlık/eczacılıkta uzmanlık mezunlarının yüksek lisans programlarına başvurularında ALES şartı aranmaz. Kesin kabul, ilgili akademik birim komisyonunun değerlendirmesine bağlıdır. Uluslararası öğrencilerin kabul koşulları Enstitü Yönetim Kurulu tarafından karar verilir.

Önceki Öğrenmenin Tanınması Hakkında Kurallar

Dokuz Eylül Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğine göre Enstitülere bağlı programlara yatay geçişle öğrenci alınmamaktadır. Öğrencinin bir başka üniversitenin lisansüstü programına kayıtlı iken alıp başarılı olduğu derslerden Dokuz Eylül de aynı lisansüstü programa kayıt olduktan sonra hangilerinin asgari ders yükünden sayılması ile ilgili dilekçesine istinaden, ders içeriklerini ve not döküm çizelgesini gösteren başvurusu, danışmanın önerisi, anabilim dalı başkanlığının görüşü ve enstitü yönetim kurulu kararıyla belirlenir. Değişim programlarına katılan öğrencilerin karşı üniversiteden aldıkları dersler seçimlik ya da zorunlu ders olarak kabul edilir.

Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

1,5 yıl, 1 yılda 2 yarıyıl, her yarıyılda 16 hafta, 90 AKTS.

Program Profili (programın amacı, programın yapısı, yöneldiği alanlar, bölüm olanakları)

Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Pazarlama Tezsiz yüksek lisans programında farklı bölümlerden 8 öğretim üyesi bulunmaktadır. Öğrenci ve ders kullanımındaki laboratuar sayısı 3 olup hafta içi her gün saat 8.30 ile 17.00 arası kullanıma açıktır. Kablosuz ağ bağlantısı mevcuttur. Programda sunulan derslerin dili Türkçedir.

Temel Program Kazanımları

1   Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder ve yorumlar.
2   Bilimsel araştırma sürecini planlar, koordine eder, yürütür ve sonuçlandırır.
3   Pazarlama etiği standartlarına hâkimdir.
4   İşletmelerin pazarlama bölümü faaliyetlerini etkin ve bilimsel şekilde planlar, koordine eder ve yürütür.
5   Pazarlama faaliyetlerinin etkinliğini değerlendirir
6   Pazarlamaya ilişkin sorun alanlarını önceden tespit eder ve gerekli önlemleri alır
7   Pazarlama bölümü çalışanlarının eğitimlerini gerçekleştirir.
8   İşletmelerin ihtiyaç duyduğu pazarlama bilgisini bilimsel araştırma ilkelerine göre toplar, analiz eder ve yorumlar
9   Pazarlama stratejilerinin etkinliğini değerlendirir, stratejik planlamaları yapar ve üst yönetimi bilgilendirir.
10   Pazarlama konularıyla ilgili yaratıcı çözümler ortaya koyar
11   Yeni pazarlama araç ve tekniklerini anlar ve uygular.

Mezunların İstihdam Profilleri

Yüksek Lisans programlarından mezun olan öğrencilerimiz, kamu kurumları ile firmaların pazarlama bölümlerinde ve pazarlama araştırması yapan özel kurumlarda birçok pozisyonda çalışabilmektedirler. Ayrıca, üniversiteler bölümlerinde araştırma görevlisi, öğretim görevlisi, öğretim üyesi pozisyonlarında da görev alabilmektedirler.

Üst Derece Programlarına Geçiş

Mezunlar kendi uzmanlık alanlarında ilgili iş pozisyonlarına başvurabilirler.

TYYÇ - Program Yeterlilikleri İlişkisi


Ders Yapısı ve Kredileri

Pazarlama tezsiz yüksek lisans programında tüm dersler zorunlu olup, 3 dönemde gerçekleştirilen derslerini başarıyla tamamlayan öğrenciler, son dönemlerinde proje yürütmek ve başarmakla yükümlüdürler. Gerektiğinde ön koşullu dersler lisanstan alınmaktadır. Staj olanağı yoktur. Birinci dönem derslerinde alanla ilgili teorik ağırlıklı giriş ve ilkeler verilmektedir. İkinci dönem ve sonrası ise analiz ve yorumlama ve araştırmaya dönük niteliktedir.
D:Ders U:Uygulama L:Laboratuvar
B:Bahar Dönemi G:Güz Dönemi H:Her İki Dönem
1 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 İPL 7041 Satış Yönetimi ZORUNLU 3 0 0 6
G 2 İPL 7047 Tüketici Davranışları ZORUNLU 3 0 0 6
G 3 İPL 7043 Pazarlama ilkeleri ZORUNLU 3 0 0 6
G 4 İPL 7045 Pazarlama Etiği ZORUNLU 3 0 0 6
G 5 İPL 7049 Perakendecilik ZORUNLU 3 0 0 6
TOPLAM:   30
 
1 .Dönem Seçmeli:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
 
2 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 İPL 7040 Pazarlama Yönetimi ZORUNLU 3 0 0 5
B 2 İPL 7044 Pazarlama İletişimi ZORUNLU 3 0 0 5
B 3 İPL 7199 Dönem Projesi ZORUNLU 0 1 0 5
B 4 İPL 7048 Uluslararası Pazarlama ZORUNLU 3 0 0 5
B 5 İPL 7042 Dijital Pazarlama ve Internet Uygulamaları ZORUNLU 3 0 0 5
B 6 İPL 7046 Hizmet Pazarlaması ZORUNLU 3 0 0 5
TOPLAM:   30
 
2 .Dönem Seçmeli:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
 
3 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 30
TOPLAM:   30
 
3 .Dönem Seçmeli:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
 

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyesi/leri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan Ders Tanıtım Formunda tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak DEÜ Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır.
DEÜ Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği web adresi: http://www.sbe.deu.edu.tr/sbe/mevzuat

Mezuniyet Koşulları

Tezsiz Yüksek Lisans programı, ilgili dersler (75 AKTS) ve Dönem Projesi (15 AKTS) olmak üzere toplamda (90/120/240) AKTS den oluşur. Öğrencilerin genel not ortalamalarının en az 2.50/4.00 olması ve tüm dersleri en az CB/S/TP notları ile geçmiş olmaları gerekir.

Çalışma Şekli (tam zamanlı,yarı zamanlı,e-öğrenme)

Tam gün

Adres ve İletişim Bilgileri (program başkanı veya eşdeğeri)

Anabilim Dalı Başkanı: Prof. Dr. Ali ÖZDEMİR
E-posta Adresi: ali.ozdemir[@]deu.edu.tr
AKTS / DS Koordinatörleri: Dr.Öğr.Üyesi Mert TOPOYAN
E-posta Adresi: mert.topoyan[@]deu.edu.tr
İletişim Adresi: Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü Dokuzçeşmeler Kampüsü, 35160 Buca İZMİR
Telefon: 00 90 232 3010659