DERS ADI

: Perakendecilik

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İPL 7049 Perakendecilik ZORUNLU 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Pazarlama Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. PINAR ÖZKAN

Dersi Alan Birimler

Pazarlama Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

Perakendecilerin artan küreselleşme ve rekabet ortamında başarılı olmak için doğru kararlar almaları, doğru adımları atmaları gerekmektedir. Bu dersin amacı öğrencilerin perakendecilik sektörünü genel hatlarıyla tanımalarını, perakendecilikteki gelişmeleri ve yeni eğilimleri anlamalarını, böylece birer işletmeci olarak çalışma hayatlarına öğrendiklerini yansıtmalarını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Perakendecilik alanında yapılan uygulamaları değerlendirebilmek
2   Pazar, mağaza türleri, tedarik zinciri gibi perakendecilik kavramlarını öğrenerek bu kavramların gerçek hayatta doğru kullanabilmek
3   Perakendecileri pazarlama faaliyetlerini tanıyabilmek
4   Perakendecilik sektöründeki güncel uygulamaları tanımlayabilmek
5   Doğru perakendecilik stratejilerini belirleyerek uygulanmasını sağlayabilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Perakendeciliğe giriş ve temel kavramlar
2 Dünyada perakendecilik ve perakendeciliğin tarihçesi
3 Perakendeci işletme formatları
4 Perakendeciliği etkileyen çevresel faktörler
5 Tüketici satın alma davranışları
6 Perakende pazarlama stratejisi
7 Bilgi sistemleri ve tedarik zinciri yönetimi
8 Perakendecilikte fiyatlama
9 Mağaza kuruluş yeri seçimi ve mağaza yönetimi
10 Mağaza yerleşimi ve mağaza tasarımı
11 Elektronik ortamda perakendecilik uygulamaları
12 Yeşil Perakendecilik
13 Öğrenci Sunumları
14 Sonuç ve Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Perakende Pazarlama Yönetimi, Ömer Baybars Tek
Perakende Yönetiminin Temelleri, Kenan Aydın
Uluslararası Pazarlama [Teori, Uygulama ve Örnek Olay Anlatımlı], Fatma Demirci Orel
Akıllı Perakendecilik, Richard Hammond

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Konu anlatımı ve tartışma yöntemi.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Tüm öğrenme çıktıları ders sırasındaki interaktif anlatım süreci içerisinde ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

pinar.ozkan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında belirlenir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Vize Sınavına Hazırlık 1 13 13
Final Sınavına Hazırlık 1 13 13
Final Sınavı 1 1,5 2
Vize Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 142

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51