DERS ADI

: TÜRKİYE EKONOMİSİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
UAT 3041 TÜRKİYE EKONOMİSİ SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Uluslararası Ticaret

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. İLYAS SÖZEN

Dersi Alan Birimler

Uluslararası Ticaret

Dersin Amacı

Dersin amacı Türkiye Ekonomisinin yapısal durumunu açıklamak ve temel tartışmaları değerlendirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Türkiye ekonomisini dönemsel olarak analiz edebilme.
2   2. Türkiye ekonomisinin dönemler arasındaki farklılıklarını ayırt edebilme.
3   3. Türkiye Ekonomisini dönemin ulusal ve uluslararası gelişmeleri ekseninde değerlendirebilme.
4   4. Türkiye de 1980 yılında yaşanan dönüşümü tüm yönleriyle, nedenleri ve sonuçları ekseninde tartışabilme.
5   5. Türkiye ekonomisinin sektörel analizini yaparak, sektörler arasındaki ileri ve geri bağlantıları ayırt edebilme.
6   6. Türkiye ekonomisine ilişkin güncel gelişmeleri değerlendirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türkiye Cumhuriyeti'nin Kuruluş Yılları-Devletçilik, Planlı Dönem Öncesi Türkiye'de Kalkınma Stratejileri: 1923-1929 Dönemi
2 1930-1949 Dönemi
3 1950-1960 Dönemi
4 1960-1980 dönemi
5 24 Ocak 1980 Kararları, Ekonomi Politikasında Dönüşüm: Dışa Açık Büyüme
6 1980-1990 Dönemi
7 vize- 1990-2002 Dönemi
8 2002 ve Sonrası
9 2008 Küresel Krizinin Nedenleri ve Etkileri
10 Türkiye'de Gelir Dağılımı
11 Türkiye'de Tarım ve Sanayi Sektörleri
12 Türkiye'de Özelleştirme, Dış Borçlar, Cari Açık Sorunu
13 Türkiye'ye Yönelik Doğrudan Yatırımlar, Türkiye'de Sermaye Piyasası ve Enerji Sektörü
14 Hizmetler Sektöründeki Gelişmeler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Temel Kaynak: KEPENEK, Yakup ve Nurhan Yentürk, (2009), Türkiye Ekonomisi, Remzi Kitabevi.
Yardımcı Kaynak:
ACAR, Yalçın, (2009), Tarihsel Açıdan Türkiye Ekonomisi İzlenen İktisadi Politikalar, Dora Yayıncılık.
BAŞOL, Koray, (2005), Türkiye Ekonomisi, Anadolu Matbaacılık.
BİLGİLİ, Yüksel, (2009), Türkiye Ekonomisi Soruları, İkinci Sayfa.
BORATAV, Korkut, (2009), Türkiye İktisat Tarihi -1908 2007-, İmge Kitabevi.
COŞKUN, Nazende Özkaramete (Ed.), (2009), Türkiye Ekonomisi Yeni Yapı (2000 2008), İmaj Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi,

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Vize ve final sınavları yoluyla problem çözme yeteneği, uygulama yeteneği, analiz etme, sentezleme ve eleştirel düşünme yeteneği.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dokuz Eylül Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği.
Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu Eğitim ve Sınav Uygulama Esasları.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ilyas.sozen@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

ders günü 12:00-12:30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 16 16
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 128

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.111111151111111
ÖK.211111121111111
ÖK.311111141111111
ÖK.411111111111211
ÖK.511111111111411
ÖK.611111111111511