DERS ADI

: Seminer

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEH 6400 Seminer ZORUNLU 0 3 0 3

Dersi Veren Birim

Hemşirelik Esasları Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. DİLEK ÖZDEN

Dersi Alan Birimler

Hemşirelik Esasları Doktora

Dersin Amacı

Bu ders öğrencinin, literatür araştırması yaparak güncel ve mesleki konularla ilgili bilgi toplamasını, topladıkları bilgiyi sentezleyerek tartışmalarını amaçlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Hemşirelik Esasları alanındaki güncel gelişmeler ve kendi çalışmaları ile ilgili konularda ayrıntılı literatür araştırması yapabilme
2   2. Topladığı bilgileri sentezleyebilme, yorumlayabilme ve değerlendirebilme
3   3. Ulaştığı sonuçları alanındaki ve/veya alan dışındaki kişilere aktarabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş ve Seminer konularının belirlenmesi Dilek Özden, Gülşah Gürol Arslan
2 Literatür taraması Dilek Özden, Gülşah Gürol Arslan
3 Literatür taraması Dilek Özden, Gülşah Gürol Arslan
4 Literatür taraması Dilek Özden, Gülşah Gürol Arslan
5 Literatür taraması Dilek Özden, Gülşah Gürol Arslan
6 Rapor Hazırlama Dilek Özden, Gülşah Gürol Arslan
7 Rapor Hazırlama Dilek Özden, Gülşah Gürol Arslan
8 Rapor Hazırlama Dilek Özden, Gülşah Gürol Arslan
9 Rapor Hazırlama Dilek Özden, Gülşah Gürol Arslan
10 Rapor Hazırlama Dilek Özden, Gülşah Gürol Arslan
11 Sunum ve tartışma Dilek Özden, Gülşah Gürol Arslan
12 Sunum ve tartışma Dilek Özden, Gülşah Gürol Arslan
13 Sunum ve tartışma Dilek Özden, Gülşah Gürol Arslan
14 Sunum ve tartışma Dilek Özden, Gülşah Gürol Arslan
15 Sunum ve tartışma Dilek Özden, Gülşah Gürol Arslan

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Ackley BJ, Ladwig GB. Nursing Diagnosis Handbook: A Guide to Planning Care: Mosby, 7 edition, 2005.
2. Babadağ K, Atabek Aştı T. (Ed) Hemşirelik Esasları Uygulama Rehberi, İstanbul Medikal Yayıncılık, İstanbul, 2008.
3. Berman A, Snyder S, Kozier B et al. Kozier & Erb s Fundamentals of Nursing. Concepts, Process and Practice, 8th ed., St. Louis, 2008.
4. Carpenito-Moyet LJ Handbook of Nursing Diagnosis, Lippincott Williams & Wilkins; 11th edition, 2005.
5. Craven RF, Hırnle CJ. Fundamentals of Nursing Human Health and Function. 3rd Ed., Lippincott Co., Philadelphia, 2000.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum
Grup tartışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PO Performans/Ödev
2 BNS Başarı PO


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrenci bu derste formatif olarak değerlendirilmektedir.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof.Dr. Dilek Özden
e-mail: dozden2002@yahoo.com
tel: 0-232-412-47 78

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 14 3 42
Rapor hazırlama 14 1 14
Sunum Hazırlama 1 2 2
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Diğer Kısa Sınav 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15512242111
ÖK.25513523111
ÖK.35555555555