DERS ADI

: İnanç Turizminde İnsan Kaynakları Eğitimi ve Geliştirmesi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TİN 5070 İnanç Turizminde İnsan Kaynakları Eğitimi ve Geliştirmesi SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İnanç Turizmi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. IŞIL ÖZGEN

Dersi Alan Birimler

İnanç Turizmi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders, inanç turizminde çalışacak bireylerin eğitimlerini, dini açıdan duyarlı profesyonellerin yetiştirilmesini ve insan kaynakları yönetimi ve eğitimi hakkında temel bilgileri öğretmeyi amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İnsan kaynakları yönetiminin temel kavramlarını ve ilkelerini anlayabilme ve bu bilgileri uygulayabilme becerisi edinmek
2   Turizm sektöründe insan kaynaklarının yerini ve önemini kavrayabilme, etkilerini değerlendirebilmek
3   İnanç turizminde dini duyarlılığının etkilerini algılayabilme, dini duyarlılığa sahip eğitimli çalışanların inanç turizminde üstlenecekleri rolü ve katkıları anlayabilmek
4   Hizmet sektöründe insan ilişkileri ve etkileşiminin yaratabileceği farkları ve yaratabileceği olumlu ve olumsuz sonuçları analiz edebilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İnsan Kaynakları ve Yönetimi
2 Turizmde İnsan Kaynakları
3 Örgüt Kültürü
4 İşe Alma ve Seçim Süreci
5 Eşit Fırsatlar ve Farklılıkların Yönetilmesi
6 Eğitim ve Geliştirme
7 İnanç Turizminde İnsan Kaynakları Eğitiminin Önemi ve Özellikleri
8 İnanç Turizminde Çalışanlar ile İlişkiler
9 Çalışanların Performans Yönetimi ve Değerlemesi
10 Ödüllendirme Stratejileri
11 Çalışanlar ile İlişkiler, Çalışanların Katılımı, Güçlendirme, Disiplin ve Cezalandırma
12 Sosyal Haklar, Sağlık ve Güvenlik
13 Hoşgörü, Duyarlılık, Empati ve Çalışanların Eğitimi
14 İnanç Turizminde Turizm İşletmesi Çalışanlarından Beklentiler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Dennis Nickson (2007). Human Resource Management for the Hospitality and Tourism Industries. Elsevier.

Yardımcı kaynaklar:
Gary Dessler (2012). Human Resource Management. Prentice Hall.
Raymond A. Noe (2012). Employee Training and Development. McGraw-Hill/Irwin.

Referanslar:
Diğer ders materyalleri: Derse ilişkin makaleler ve diğer dokümanlar dönem başında verilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, konulara bağlı sınıf içi tartışmalar, makale incelemeleri, örnek olay çalışmaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ödevlerin ve sunumların hazırlanışına ilişkin bilgi öğrenci sayısı da dikkate alınarak dönem başında ayrıntılı olarak verilecektir.

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav: Öğrencilerini edindikleri bilgiyi kullanarak çıkarımda bulunma düzeyleri ölçülecektir.

Final Sınavı: Öğrencilerin ders süresince tartışılan kavramları bir araya getirebilme, nedensellikleri ve ilişkileri değerlendirebilme, tartışabilme ve çözüm önerebilme düzeyi ölçülecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ders sırasında her türlü elektronik cihaz kapalı tutulmalıdır.
Derse devam önemlidir.
Öğrenci dersle ilgili faaliyetlerinde akademik etik ilkelerine uymakla yükümlüdür.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ebru.gunlu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 116

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1555
ÖK.2555
ÖK.3544454544
ÖK.4545454