DERS ADI

: Türkoloji Çalışmaları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TDE 5041 Türkoloji Çalışmaları SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SELMA GÜLSEVİN

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Türkolojinin bir bilim dalı olarak ortaya çıkışını, bunun nedenlerini, bu bilimin gelişme evrelerini incelemek; Türkiyede ve Dünyada yapılan Türkoloji Çalışmaları hakkında bilgi sahibi olmak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dünyadaki Türkoloji merkezleri ve bölümleri hakkında bilgi sahibi olabilmek
2   Türkiye dışında yürütülen Türkoloji çalışmalarını okuyup yorumlayabilmek
3   Oryantalist ve oryantalist olmayan bakış açılarını yakalayabilmek
4   Farklı dillerde yazılan Türkoloji çalışmalarını süzgeçten geçirerek bunları Türkçeye çevirmenin önemini kavramak
5   Kütüphane araştırması ve internette tarama yapabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Oryantalizmin doğuşu, nedenleri, sonuçları
2 Türkoloji ve oryantalizm ilişkisi
3 Türkçe sözlükler I
4 Türkçe sözlükler II
5 Türkçenin etimoloji sözlükleri I
6 Türkçenin etimoloji sözlükleri II
7 Ara sınav
8 Türkçe dilbilgisi kitapları I
9 Türkçe dilbilgisi kitapları II
10 Türkoloji dergileri I
11 Türkoloji dergileri II
12 Türkoloji dergileri III
13 Türkçe metin yayınları I
14 Türkçe metin yayınları II
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar


Ders Kitabı:
Hasan Eren (1998), Türklük Bilimi Sözlüğü I. Yabancı Türkologlar, TDK: Ankara

Yardımcı Kitaplar: Halil İnalcık (2002), Hermenötik, Oryantalizm, Turkoloji. Doğu Batı 20/I, 13-41.
Mesgnien Meninski (2000) Thesaurus Lexicon: Linguarum Orientalium- Turcico, Arabico, Persicum, 6 Cilt: Simurg: İstanbul
W. Radloff (1893-1911), Opıt Slovarya Tyurkskih Nareçiy, 8 Tom, St. Petersburg. M. Räsänen (1969),
Versuch Eines Etymologischen Wörterbuchs Der Türksprachen, Helsinki.
Sir Gerard Clauson (1972), An Etymological Dictionary Of Pre-Thirteenth-Century Turkish, Oxford: Clarendon Press. Jean Deny (1941),
Türk Dili Grameri. Osmanlı Lehçesi (Çeviren:Ali Ulvi Elöve), Maarif Matbaası: İstanbul.
K. Grønbech (1995), Türkçenin Yapısı (Çeviren: M. Akalın), Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

yüz yüze

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

yazılı sınav

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 4 14 56
Uygulama 6 14 84
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 142

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1443
ÖK.243
ÖK.33334
ÖK.444
ÖK.5443