DERS ADI

: İŞLETME - II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TUR 1022 İŞLETME - II ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Turizm İşletmeciliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. OSMAN AVŞAR KURGUN

Dersi Alan Birimler

Turizm İşletmeciliği

Dersin Amacı

Yönetici, yönetim, yönetim süreci kavramlarını öğreterek işletme amaçlarına ulaşmada gerek duyulan yönetim ve organizasyon ile temel işletmecilik işlevlerini başarabilme yetkinliğini kazandırmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yönetim ve yönetici kavramını açıklayabilme
2   iYönetim kuramları ve yönetimin gelişimini açıklayabilme
3   Yönetim fonksiyonlarını tanımlayabilme
4   Yönetim araçlarını karar verme ve sorun çözme amaçlı kullanabilme
5   Yönetimde güncel gelişmeleri izleyebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yönetim ve yönetici kavramları ve gelişimi Ekosistem kavramı, yönetim kavramına farklı yaklaşımlar, yönetimin özellikleri, yönetim okulları, klasik okul.
2 Yönetim ve Örgüt Kuramları-I Klasik okul, Taylor kimdir , hayatı ve eserleri, temel ilkeleri, bilimsel yaklaşım, Fayol ve örgüt, temel yönetim faaliyetleri ve ilkeleri.
3 Yönetim ve Örgüt Kuramları-II Gantt kimdir , Gantt çizelgesi, Weber, bürokrasi kuramı, insan ilişkileri yaklaşımı, Elton Mayo, Hawthorne deneyleri, deneylerin sonuçları, Davranışsal Yaklaşım, Freud, Maslow, Barnard, McClelland, Sistem Yaklaşımı.
4 Yönetim ve Örgüt Kuramları-III Bernard, Homans ve Selznick, açık sistem ve sistem türleri, açık sistemin özellikleri, Durumsallık Yaklaşımı, Chandler, Lawrence & Rosch, Woodward, yönetim fonksiyonları, planlama.
5 Planlama ve örgütleme Planlama ile ilgili kavramlar, planlamanın özellikleri ve aşamaları, plan türleri, hedef belirleme, SMART hedefler, örgütleme, örgüt nedir , örgütleme süreci, örgütleme yapıları, bölümlere ayırma, yetki, yöneltme,
6 Motivasyon, örgütsel iletişim ve koordinasyon Motivasyon ve liderlik, Maslow (ihtiyaçlar hiyerarşisi) McGregor (X-Y ve Z), Herzberg (Çift faktör/hijyen- güdüleme) Adams (Ödül adaleti), McClelland (güç-başarı-bağlılık), güç, iletişim, iletişim süreci, iletişim engelleri, iletişim türleri, örgütsel iletişim, koordinasyon, etkin koordinasyon ilkeleri, koordinasyon türleri.
7 Üretim ve fayda Üretim, fayda, fayda türleri, üretim, üretim türleri, üretim yönetim sistemleri, üretim tasarım ve planlaması, işyeri yerleşim ve düzeni, yerleşim ve düzeni etkileyen faktörler, satok maliyetleri, stok yönetimi, stok kontrol modelleri.
8 Kalite ve toplam kalite yönetimi Kalite kavramı, kalite türleri, hizmet kalitesi, hizmet kalitesinin yapıtaşları, hizmet kalitesinin boyutları, toplam kalite yönetimi, gelişimi, ilkeleri, araçları, fonksiyonları.
9 Kalite ve standardizasyon Toplam kalite yönetiminin fonksiyonları, kalite guruları: Deming (Sürekli gelişim), Juran (Kullanıma uygunluk), Crosby (Sıfır hata), Feigenbaum (Kalite kontrolü), Ishikawa (Balık kılçığı diyagramı), Taguchi (Süreç tasarımı), kalite çemberleri, standardizasyon.
10 Pazarlama Yönetimi Pazarlama kavramı, pazarlama anlayışının gelişimi (Üretim ürün, Satış, Modern, Sosyal), tüketicilik akımı, pazarlama bilgi sistemi, pazarlama araştırması, pazar bölümleme, pazar bölümleme stratejileri, pazar çeşitleri, pazarlama karması, ürün yaşam eğirisi,
11 Ürün Yaşam Eğrisi ve Ürün geliştirme Ürün yaşam eğirisi (sunuş, büyüme, olgunlaşma, gerileme), ürün geliştirme (fikir, ekonomik analiz, ürüngeliştirme, pazar denemesi, pazara sunma).
12 Fiyatlama, Tutundurma ve CRM Fiyatlama, fiyatlamının amaçları, fiyatlama modelleri, fiyat farklılaştırma, tutundurma (reklam, kişisel satış, promosyon, halkla ilişkiler), müşteri ilişkileri yönetimi ve uygulamaları.
13 İnsan Kaynakları Yönetimi-I İnsan kaynakları planlaması, insan kaynakları yönetiminin amaçları, temel fonksiyonları, iş analizi yöntem ve süreçleri, iş tanımı, iş gerekleri,
14 İnsan Kaynakları Yönetimi-II, Yönetimde Güncel Gelişmeler İşgören seçimi, oryantasyon, eğitim, yönetimde güncel gelişmeler.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İşletme Yönetimi I-II, Özgür Yılmaz, 2015, Detay Yayıncılık, Ankara, sf. 250.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma
Tartışma
Örnek Olay
Beyin fırtınası
Soru ve cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 FN Final
3 BNS BNS VZ*0.40+FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ*0.40+BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1.Vize Sınavı: Vize sınavı ders içeriğindeki konuları ve haftalık ödevleri kapsamaktadır (%40).
2.Final Sınavı: Sınav ders içeriğindeki tüm konuları kapsayacaktır. Öğrenciler ders içinde yer alan tartışma, uygulama ve örnek olay çalışmalarından da sorumludur (%60).

Değerlendirme Kriteri

Sınav sorularının yanıtlanmasında, öğrencilerin dersin konu ve kavramlarını anlama, aralarında nedensellik ilişkisi kurma, örnek verebilme, analitik düşünme ve ilgili terminolojiyi kullanma düzeyleri ölçülecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.
3. Öğrencilerin okuma listesine gereken önemi vermesi gerekmektedir.
4. Öğrencilerin ders içi tartışmalara dâhil olmaları beklenmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

avsar.kurgun@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma / 13:30-14:30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Web'de Tarama ve Kütüphane Çalışması 12 1 12
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.11
ÖK.22
ÖK.33
ÖK.44
ÖK.55