DERS ADI

: DİJİTAL TURİZM YÖNETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEC 2058 DİJİTAL TURİZM YÖNETİMİ SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Turizm İşletmeciliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. ERDEM AKTAŞ

Dersi Alan Birimler

Turizm İşletmeciliği

Dersin Amacı

Dersin amacı öğrencilerin dijital dönüşüm sürecinin sosyal ve kültürel etkilerinin farkında olmasını, dijital teknolojileri, dijital ortam ve araçları tanımalarını ve yetkin bir şekilde kullanabilecek düzeye gelmelerini sağlamaktır. Dersin sonunda öğrencilerin dijital ortam ve araçları kullanım hâkimiyetlerinin sağlanması ve bu alanlarla ilgili farkındalık, sorgulama düzeylerinin yükselmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dijital kültür, platformlar ve teknolojilere ilişkin kavram ve terimleri bilir.
2   Dijital platformları ve dijital medyayı etkin ve bilinçli olarak kullanabilme becerisi edinir.
3   Dijital platformlarda temel düzeyde içerik üretebilir.
4   Dijital platformlardaki içeriklere ilişkin, risk ve faydaları ayırt etme yeteneği kazanır.
5   Dijital ortamlarda gizlilik, doğruluk, fikri mülkiyet ve erişim haklarını içeren etik davranışlar sergiler.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dijital Dönüşüm Sürecine Tarihsel Bir Bakış Dijital dönüşümün tanımı ve kavramsal çerçevesi Teknolojik devrimler ve etkileri Dijitalleşmenin tarihsel süreç içerisindeki evrimi Dijital dönüşümün toplumsal, ekonomik ve kültürel etkileri
2 Turizmde Dijital Dönüşüm Turizm sektöründe dijital dönüşümün önemi ve gerekliliği Dijital teknolojilerin turizm sektörüne entegrasyonu Turizmde dijital dönüşümün temel bileşenleri Dijital dönüşümün turizm paydaşları üzerindeki etkileri
3 Dijital Turizm Pazarı Dijital turizm pazarının yapısı ve dinamikleri Çevrimiçi seyahat platformları ve uygulamaları Sosyal medya ve influencer pazarlaması Turizmde büyük veri analizi ve kullanımı
4 Turizm Destinasyonlarında Dijital Dönüşüm Akıllı şehirler ve turizm Destinasyon yönetiminde dijital teknolojiler Turizm destinasyonlarının dijital pazarlaması Sürdürülebilir turizm ve dijitalleşme
5 Turizm İşletmelerinde Dijital Dönüşüm Otelcilikte dijital dönüşüm Seyahat acentelerinde dijital dönüşüm Havayolu şirketlerinde dijital dönüşüm Turizm işletmelerinde müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) ve dijitalleşme
6 Dijital Pazarlama ve Turizme Yansımaları Dijital pazarlamanın temelleri Arama motoru optimizasyonu (SEO) ve turizm Sosyal medya pazarlaması ve turizm İçerik pazarlaması ve turizm
7 Dijital Turizmde Sanal ve Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları Sanal gerçeklik (VR) ve turizm Artırılmış gerçeklik (AR) ve turizm VR ve AR uygulamalarının turizmdeki potansiyeli Turizm deneyimini zenginleştiren VR ve AR örnekleri
8 Turizm Eğitiminde Dijitalleşme Turizm eğitiminde dijital teknolojilerin kullanımı Çevrimiçi eğitim platformları ve turizm Sanal sınıflar ve uzaktan eğitim Turizm eğitiminde dijital becerilerin geliştirilmesi
9 Dijital Turizmin Geleceği Gelecekteki turizm trendleri ve dijitalleşme Yapay zeka (AI) ve turizm Nesnelerin interneti (IoT) ve turizm Blockchain teknolojisi ve turizm
10 Dijitalleşmenin Turizm Stratejilerine Etkileri Turizm stratejilerinin dijitalleşme ile uyarlanması Dijital dönüşümün turizm işletmelerinin rekabet avantajı üzerindeki etkisi Müşteri odaklı dijital stratejiler Veriye dayalı karar alma ve turizm
11 Bilgi Üretimi (Sunum ve Görsel Hazırlama) Etkili sunum teknikleri Görsel materyal hazırlama araçları Infografikler ve veri görselleştirme Sunum tasarımında dikkat edilmesi gerekenler
12 Bilgi Üretimi (Çevrimiçi Dokümanlar ve Depolama) Çevrimiçi doküman oluşturma ve düzenleme araçları Bulut depolama ve veri paylaşımı Ekip çalışması ve çevrimiçi projeler Dijital arşivleme ve bilgi güvenliği
13 Bilginin Toplanması Veri toplama yöntemleri Anketler ve görüşmeler Sosyal medya dinlemesi Veri analizi ve yorumlama
14 Dijital Vatandaşlık Dijital vatandaşlık kavramı Dijital etik ve sorumluluk Çevrimiçi güvenlik ve gizlilik Dijital okuryazarlık ve bilgi yönetimi
15 Final Sınavı Final Sınavı
16 Final Sınavı Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Reedy, K. & Parker, J. (2019). Digital Literacy Unpacked. Cambridge: Cambridge University Press.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı
Tartışma
Örnek olay
Soru-cevap
Beyin fırtınası

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 FN Final
3 BNS BNS VZ*0.40+FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ*0.40+BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınav sorularının yanıtlanmasında, öğrencilerin dersin konu ve kavramlarını anlama, aralarında nedensellik ilişkisi kurma, örnek verebilme, analitik düşünme ve ilgili terminolojiyi kullanma düzeyleri ölçülecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70ine katılım zorunludur.
Her türlü intihal girişimi ve fiili, disiplin cezası ile sonuçlanır.
Öğrencilerin okuma listesine gereken önemi vermesi gerekir.
Öğrencilerin ders içi tartışmalara dahil olmaları beklenmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

erdem.aktas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 09:00-12:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Web'de Tarama ve Kütüphane Çalışması 14 1 14
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1555555
ÖK.2555
ÖK.355
ÖK.4555
ÖK.5555