DERS ADI

: DESTİNASYON YÖNETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TUR 4028 DESTİNASYON YÖNETİMİ ZORUNLU 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Turizm İşletmeciliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. GAMZE ÖZOĞUL

Dersi Alan Birimler

Turizm İşletmeciliği

Dersin Amacı

Ders, hedef bölgenin tanımı, turizm sistemindeki yeri, fiziksel, ekonomik, toplumsal ve doğal özellikleri ve gelişim süreçlerinin incelenmesinin ardından hedef bölge yönetimi, yönetim örgütleri, hedef bölgede paydaşlar, sürdürülebilir hedef bölge gelişimi, kriz yönetimi ve hedef bölge pazarlaması konularını dünyadan ve ülkemizden örneklerle işlemeyi amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Hedef bölge kavramının tanımını, özelliklerini ve turizm sistemi içindeki yerini anlamak
2   Hedef bölge gelişim sürecini kavramak
3   Hedef bölge yönetiminin önemini, yönetim süreçlerini, araçlarını ve paydaşlarını tanımak
4   Hedef bölge pazarlama stratejisini ve önemini anlamak
5   Hedef bölgede tatmin edici ve akılda kalıcı turistik deneyim yaratmanın önemini ve yöntemlerini anlamak
6   Sürdürülebilir hedef bölge gelişimi ve kriz yönetimi kavramlarını anlamak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Hedef bölge tanımı ve özellikleri Hedef Bölge ve Hedef Bölge Yönetimi ile İlgili Kavramların Tanımlanması ve Açıklanması
2 Çekim unsuru, turistik talep, hedef bölgenin turizm sistemindeki yeri Turizmde çekim unsurlarının önemi, turistik talebi etkileyen faktörler, hedef bölge ve turizm sistemi
3 Hedef bölgenin fiziksel, ekonomik, toplumsal ve doğal yapısı, kaynak tabanı ve altyapı Hedef Bölgenin Temel Kaynakları, Fiziksel, Ekonomik ve Sosyal Yapılar Arasındaki İlişki, Hedef Bölgenin Altyapısı
4 Hedef bölge gelişim süreçleri, ürün yaşam eğrisi Hedef Bölge Gelişim Aşamaları, Hedef Bölge Gelişimini Etkileyen Faktörler, Ürün Yaşam Döngüsü Aşamaları
5 Hedef bölge gelişim planlaması ve turizm politikası Hedef Bölgesi Gelişimi Planlamasının Temel İlkeleri, Ulusal ve Bölgesel Turizm Politikaları ve Hedef Bölgesi Gelişimine Etkileri
6 Hedef bölge yönetim örgütleri, paydaşlar, araçlar ve roller Turizmde Destinasyon Yönetim Örgütlerinin Tanımı, Amaçları ve Önemi,Rolleri, Paydaşlar Arasında İşbirliği ve Koordinasyon
7 Hedef bölgede inovasyon İnovasyonun Hedef Bölgesi Rekabetçiliğini Artırmadaki Rolü, Hedef Bölgede Teknolojik İnovasyon, Yenilikçi Pazarlama
8 Hedef bölge pazarlaması, bölgesel kimlik, marka geliştirme Hedef Bölge Pazarlaması ve Önemi, Hedef Bölge İçin Markalaşma Stratejileri, Hedef Bölge Pazarlaması ve Markalaşmada Trendler
9 Hedef bölge tanıtımı Hedef Bölgesi Tanıtımında Kullanılan Temel Yöntemler ve Stratejilere Genel Bakış
10 Hedef bölgede turistik deneyim Hedef Bölgesi Yönetiminde Turist Deneyimi, Turist Deneyimini Şekillendiren Temel Faktörler
11 Yer algısı, algısal pazarlama, yaratıcı turizm Yer Duygusu Kavramı, Turistler İçin Duyusal Deneyimler Tasarlamak, Yaratıcı Turizme Genel Bakış
12 Hedef bölgenin sürdürülebilirliği Turizmin Yerel Topluluklar ve Çevre Üzerindeki Etkisi, Hedef Bölgeler İçin Sürdürülebilirlik Stratejileri
13 Kriz yönetimi Kriz kavramı, kriz türleri, kriz yönetim süreçleri ve kriz örnekleri
14 Hedef bölge yönetimi ve pazarlamasında yaşanan sorunlar Destinasyonların Yönetimi ve Pazarlamasında Karşılaşılan Zorluklara Genel Bakış
15 Yarıyıl Sonu Sınavı
16 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Destination Marketing Organisations by S.Pike, 2004, Elsevier, Oxford.
Managing Destination Marketing Organizations by R.C. Ford and W.C. Peeper, 2008, ForPer Publications, Orlando
Proje Web Sitesi: https://smartdemaproject.org/ (Proje no: 2020-1-TR01-KA203-092920)
Proje Mobil Uygulamasının Erişim Adresi https://smartdema.org/ (Proje no: 2020-1-TR01-KA203-092920)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı ve örnek analizi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 FN Final
3 BNS BNS VZ*0.40+FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ*0.40+BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1.Vize Sınavı: Vize sınavı ders içeriğindeki konuları ve ödevleri kapsamaktadır (%40).
2.Final Sınavı: Sınav ders içeriğindeki tüm konuları kapsayacaktır. Öğrenciler ders içinde yer alan tartışma, uygulama ve örnek olay çalışmalarından da sorumludur (%60).

Değerlendirme Kriteri

Sınav sorularının yanıtlanmasında, öğrencilerin dersin konu ve kavramlarını anlama, aralarında nedensellik ilişkisi kurma, örnek verebilme, analitik düşünme ve ilgili terminolojiyi kullanma düzeyleri ölçülecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.
3. Öğrencilerin okuma listesine gereken önemi vermesi gerekmektedir.
4. Öğrencilerin ders içi tartışmalara dâhil olmaları beklenmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gamze.ozogul@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba / 10:00-15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Sınıf içi uygulamalar 1 5 5
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 144

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55
ÖK.65