DERS ADI

: EĞİTİM VE GELİŞTİRME, PERFORMANS VE KARİYER YÖNETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
UMN 4220 EĞİTİM VE GELİŞTİRME, PERFORMANS VE KARİYER YÖNETİMİ SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

İşletme (İngilizce) ((UOLP-New York Eyalet Üniversitesi (Suny Albany))

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. SELCEN KILIÇASLAN GÖKOĞLU

Dersi Alan Birimler

İşletme (İngilizce) ((UOLP-New York Eyalet Üniversitesi (Suny Albany))

Dersin Amacı

Bu dersin amacı; eğitim ve geliştirme, performans ve kariyer yönetimi süreç ve yaklaşımlarına odaklanmak suretiyle öğrencilerin İnsan Kaynakları Yönetimi alanında gelişimlerinin artırılmasını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eğitim ve oryantasyon programlarının süreç ve amaçlarını açıklayabilmek,
2   Eğitim sürecine ilişkin aşama ve teknikleri değerlendirebilmek,
3   Eğitim ve geliştirme gereksinimlerinin belirlenişini açıklayıp gösterebilmek,
4   Uygun bir performans değerlendirme sistemi geliştirebilmek,
5   Personelin, amirlerin ve kurumların kariyer geliştirmedeki rollerini açıklayabilmek,
6   Terfi kararlarının alınmasında göz önünde bulundurulması gereken hususları açıklayabilmek,
7   Bir konuyu ifade etme ve savunmada sözlü/yazılı iletişim becerilerini geliştirebilmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 EĞİTİM & GELİŞTİRME: Eğitim ve Geliştirme Gereksinim Analizi S. Mathews, (1997), Designing and Managing a Training and Development Strategy (Eğitim ve Geliştirme Strateji Tasarım ve Yönetimi), Chp.3
2 Gereksinim analizinden plana S. Mathews, (1997), Designing and Managing a Training and Development Strategy (Eğitim ve Geliştirme Strateji Tasarım ve Yönetimi), Chp.4
3 Plandan uygulamaya geçiş S. Mathews, (1997), Designing and Managing a Training and Development Strategy (Eğitim ve Geliştirme Strateji Tasarım ve Yönetimi), Chp.5
4 Eğitim ve Geliştirmede en temel on eyleme ilişkin liste S. Mathews, (1997), Designing and Managing a Training and Development Strategy (Eğitim ve Geliştirme Strateji Tasarım ve Yönetimi), Chp.6
5 PERFORMANS SİSTEMLERİ: Performans Değerlendirme Sürecinin adımları ve arka planı, diğer İKY işlevleriyle bağlantıları, tanımlar ve ilgili kavramlar Öğr.Gör. sunumu, Hari Das & Andrew Templer, (2003), Performance Management (Performans Yönetimi), Chp.1
6 Performans Değerlendirme Yöntemleri: Standartlara göre Performans, Hedeflere Göre Performans, Karma Performans Sistemi Öğr.Gör. sunumu, Hari Das & Andrew Templer, (2003), Performance Management (Performans Yönetimi), Chp.6
7 Performans Değerlendirme Süreci: Yetkinlikler, Performans Değerlendirme Görüşmeleri, Performans Yönetiminde Hedef ve Roller Hari Das & Andrew Templer, (2003), Performance Management (Performans Yönetimi), Chp.2, Garry Dessler, (2005), Human Resource Management (İnsan Kaynakları Yönetimi), Chp.9
8 Performance Değerlendirme Sistemlerine ilişkin sorunlar, Performans Değerlendirmede Hukuki ve Davranışsal Sorunlar Hari Das & Andrew Templer, (2003), Performance Management (Performans Yönetimi), Chp.8, E.B. Öztürk ve G. Demir in sunumları
9 İşletmelerde kullanımı en yaygın Performans Değerlendirme Süreçleri Öğr.Gör. sunumu
10 KARİYER YÖNETİMİ: Koçluk Becerilerinin Geliştirilmesi, Kariyer Yönetimi nin Temelleri Lecture, Gary Dessler, (2011), Human Resource Management(İnsan Kaynakları Yönetimi) , s.368-376
11 Kariyer Yönetim Yöntemleri ve Yeni işgücünün Yönetimi Lecture, Gary Dessler, (2011), Human Resource Management (İnsan Kaynakları Yönetimi), s.376-383
12 İşveren Yaşam boyu Kariyer Yönetimi Lecture, Gary Dessler, (2011), Human Resource Management (İnsan Kaynakları Yönetimi), s.383-410

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. S. Mathews, (1997), Designing and Managing a Training and Development Strategy (Eğitim ve Geliştirme Strateji Tasarım ve Yönetimi), ISBN13: 9780273631996, ISBN10: 0273631993
2. Hari Das & Andrew Templer, (2003), Performance Management, PH Series in Human Resources Management, (Performans Değerlendirme Yönetimi, İnsan Kaynakları Yönetimi'nde PH Serileri), Prentice Hall, 2003, ISBN: 0-13-041379-8. İkisi de ana ders kitabıdır, öğrenciler 'Human Resource Management', 12th Int. E., by Garry Dessler, Prentice Hall , (Prentice Hall yayınlarından, Gary Dessler'in, 'İnsan Kaynakları Yönetimi', 12. Uluslararası Baskısı'nı ek ders kitabı olarak, www.prenhall.com/dessler web sayfasnı ek rehber, egzersiz, güncel olaylar için, konuyla ilgili http://stats.bls.gov/ocshome.htm , http://www.acsysresources.com/acct.htm vb diğer bağlantıları da kullanabilirler.
3. İlgili web site ve portallar: http://www.sciencedirect.com , http://www.managementhelp.org, http://www.allbusiness.com/human-resources,vb

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatımı
2. Bilgisayar Uygulamaları
3. Bireysel Ödev (proje)
4. Vaka çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 +YYS * 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME NOTU
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenciler iş başı ve iş dışı geliştirme tekniklerinden beşini açıklayacaklardır.
2. Öğrenciler oryantasyon control listesi geliştireceklerdir.
3. Öğrenciler en az 4 performans değerlendirme aracını geliştirip, değerlendirip uygulayacaklardır.
4. Etkin bir performans değerlendirmesi yürüteceklerdir.
5. Öğrenciler işe yeni alınan bir astın ilk atamasının nasıl daha anlamlı hale getirebileceğini tartışacaklardır.
6. Öğrenciler kariyer haritaları geliştireceklerdir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

selcen.kilicaslan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Uygulama 12 2 24
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, konuların, makalelerin okunması) 12 4 48
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Bireysel Ödev Hazırlama (Dönem projesi vb.) 1 18 18
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 144

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.11544
ÖK.23554
ÖK.32554
ÖK.4425334
ÖK.5425534
ÖK.64534
ÖK.7555