DERS ADI

: Kültürel Miras Alan Yönetimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MSH 0207 Kültürel Miras Alan Yönetimi SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Kültürel Miras ve Turizm

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

NURCAN DURMAZ

Dersi Alan Birimler

Kültürel Miras ve Turizm

Dersin Amacı

Arkeoloik bilginin topluma sunumu ve gelecek kuşaklarına aktarımına ilişkin yaklaşımların, araştırma ve çalışmaların tanıtılarak, arkeolojik mirasın korunarak sergilenmesi konusunda temel biligilerin verilmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Kültürel miras kavramının gelişimini kavrar.
2   2. Kültürel miras alan yönetiminde karşılaşılan sorunları tesbit eder, çözüm yollarını araştırır.
3   3. Uygulamaların tanıtılmasını kavrar.
4   4. Kültür varlıklarının koruma ve sergilemede karşılaşan sorunları tesbit eder, uygulama yöntemlerini keşfeder.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. Kültürel miras tanımının gelişimi, tarihçesi ve temel kavramlar
2 2. Arkeolojik Kazıların Kısa Tarihçesi
3 3. Kültürel mirasla ilgili uluslararası anlaşma ve ilke kararları, bu konuda çalışan uluslararası oluşumlar
4 4. Türkiye'de koruma ve kültürel mirasla ilgili yasa ve yönetmeliklerin tanıtım ve irdelenmesi
5 5. Kültürel miras yönetimiyle ilgili gelişen yeni yaklaşım ve oluşumlar
6 6. Açıkhava müzeleri ve gelişimi
7 7. Arkeolojik alanların korunması ve sergilenmesi sorunları
8 8. Ara sınav
9 9. Çağdaş müzecilik ve sergileme ilkeleri
10 10. Kültürel çevirmenlik
11 11. Dünyadaki uygulamaların tanıtımı
12 12. Türkiye'deki uygulamaların tanıtımı
13 13. Ödev Sunumları
14 14. Ödev Sunumları
15 15. Ödev Sunumları
16 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1) Eres, Z. 2015. Mimari ve Arkeolojik Koruma Kültürü Üzerine Yazılar, Arkeoloji ve Sanat Yayınları, İstanbul.
2) Özdoğan, M. 2001. Türk Arkeolojisinin Sorunları ve Koruma Politikaları. Arkeoloji ve Sanat Yayınları. İstanbul.
3) Özdoğan, M. 2011. Arkeolojik Kazılar: Bilimsel Çalışma mı Toprak Hafriyatı mı . Arkeoloji ve Sanat Yayınları, İstanbul.
4) Özdemir, N. ve Öger, A 2010. Kültürel Miras Yönetimi. Grafiker Yayınları, İstanbul.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Yüz-yüze konu anlatımı, sunumlar ve ödevler.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.50 +FN * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.50 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav, ödev ve dönem sonu sınavı.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılmak ve dersin gerekliliklerini yerine getirmek zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

nurcan.durmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında belirtilen programda yer alan günlerdir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Projeye ilişkin hazırlık, üretim 14 3 42
Alan/saha çalışması 2 2 4
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Final Ödevi 14 2 28
Diğer Kısa Sınav 5 1 5
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 123

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45