Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Tarih Doktora |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. TÜRKMEN TÖRELİ |
Dersi Alan Birimler |
Tarih Doktora |
Dersin Amacı |
Strateji kavramının tanım ve kapsamı üzerinde durularak strateji, jeostrateji, jeopolitik kavramları arasındaki farkların ve benzerliklerin tarihi süreçte değişim ve gelişmeleriyle analiz edilmesi bu dersin amacıdır. Ayrıca bu derste politik strateji, enerji güvenliği, siber güvenlik, kamu diplomasisi ve yumuşak güç kavramları üzerinden, uluslararası enerji krizleri, diplomatik krizler, terör, konvansiyonel ve asimetrik savaşlar analiz edilerek analitik düşünme ve stratejik senaryoların oluşturulması amaçlanmaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Brzezinski, Z. (2005), Büyük Satranç Tahtası, (Y.Türedi, Çev.), İnkılap Kitabevi: İstanbul. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
1. Ders anlatımı |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Öğrencinin ders kapsamında işlenen konular hakkında bilgi sahibi olup olmadığı, konular üzerinde değerlendirebilme ve tartışabilme yetenekleri ara sınav ve final sınavlarıyla değerlendirilecektir. Öğrencilerin yeni gelişmeleri izleyebilme ve yine değerlendirebilme ve tartışabilme yetenekleri hazırladıkları ödev ile ölçülmektedir. |
Değerlendirme Kriteri |
ÖÇ 1-3: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1. Derslerin %70 ine katılım zorunluluğu bulunmaktadır. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
turkmen.toreli@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Pazartesi 11:00- 12:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|