DERS ADI

: İkinci Meşrutiyet'ten Cumhuriyet'e Fikirler, Oluşumlar ve Tartışmalar

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAR 5075 İkinci Meşrutiyet'ten Cumhuriyet'e Fikirler, Oluşumlar ve Tartışmalar SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Tarih Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR. BAHAR ARSLAN

Dersi Alan Birimler

Tarih Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tarihsel süreklilik konusunda metodolojik bilgiye sahip olmak
2   Yakın tarihi analiz ederken radikal kopuş ve kırılma noktaları eksenlerinin hangi saiklerden kaynaklandığını keşfetmek
3   Meşrutiyet ten Cumhuriyet e Türkiye nin düşünsel birikimiyle ilgili bilgi sahibi olmak
4   Yakın tarihin spekülatif tarih okumalarının ayırdına varmak.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Meşrutiyet döneminin sosyo-ekonomik analizi Kooperatifleşme, devlet, vatan, millet kavramlarının hakim Türk devlet geleneği içinde Meşrutiyet ten Cumhuriyete tecessüsü
2 Genç Osmanlılar: kuruluş ve amaçlar Hakim Türk Devlet establismentinin tarihsel referansları ve Cumhuriyetçilik tartışmaları
3 1876 Kanun-ı Esasi birikimi ve modern Türkiye de anayasacılık tartışmaları Kongreler, müdafaa-yı hukuk cemiyetleri ve cumhuriyete gidiş
4 II. Abdülhamid in otokrat yönetimi ve siyasal muhalefet Değerlendirme
5 İttihat ve Terakki: Kuruluş, etkileşim ve gelişme
6 Sürgündeki Jön Türk muhalefetinin fikirsel gelişimi: Osmanlıcık, İslamcılık, Batıcılık ve Türkçülük
7 Uluslararası Konjonktür ve düşünsel etkileşimler: Narodnizm, Köycülük, Solidarizm- Dayanışmacılık, Pozitivizm, Sosyalizm, Korporatizm ve Halkçılık (1)
8 Ara Sınav
9 Uluslararası Konjonktür ve düşünsel etkileşimler: Narodnizm, Köycülük, Solidarizm- Dayanışmacılık, Pozitivizm, Sosyalizm, Korporatizm ve Halkçılık (2)
10 Milli İktisat ve Milli Burjuvazinin Doğuşu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1) Ders anlatımı
2) Ödev
3) Seminer

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 SUN SUNUM
3 YSS YIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + SUN * 0.30 + YSS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + SUN * 0.30 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 7 7
Final Sınavına Hazırlık 1 7 7
Sunum Hazırlama 1 28 28
Ödev Hazırlama 1 28 28
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 158

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.135
ÖK.24
ÖK.33
ÖK.42