Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Tarih Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DR. ÖĞR. ÜYESİ MURAT KILIÇ |
Dersi Alan Birimler |
Tarih Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Plastik sanatlarda bireysel özelliklerin vurgulanması, Geç Klasik Dönem'in sonlarında belirginleşmeye başladı. Gelişen betimleme üslupları, eserin fizyonomisinin okunabilmesine olanak tanıyan nitelikli bir sanatın oluşmasını sağladı. Günümüze kadar ulaşmayı başaran bu eserlerden bir kısmı, tarihsel şahsiyetlerin özel ya da resmi yaşamlarına özgü giyim tarzlarına, saç modellerine ve daha fazlasına ulaşılabilmesine olanak tanırlar. Dolayısıyla zamanın sosyal, kültürel ve politik yaşamının canlı birer kanıtı niteliğindedirler. Bu bağlamda, bu derste, Geç Klasik Dönem'den Hellenistik Dönem'in sonuna kadarki süreçte çeşitli malzeme üzerinde tasvir edilen tarihi şahsiyetlerin portreleri ele alınacaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Barron, J. P. Pythagoras Euthymos: Some Thoughts on Early Classical Portraits, R. Mellor and L. Tritle (eds.), Text and Tradition: Studies in Greek History and Historiography in Honor of Mortimer Chambers, Claremont, CA: Regina Books. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
1-) Ders anlatımı |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
1-) ÖÇ 1-3 ara sınavda |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derslerin %70'ine katılım zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
murat.kilic@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|