DERS ADI

: Ortaçağ'da Doğu ve Batı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAR 5033 Ortaçağ'da Doğu ve Batı SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Tarih Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SEYHUN ŞAHİN

Dersi Alan Birimler

Tarih Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ortaçağ da Doğu ve Batı uygarlıkları ile ilgili kaynakça bilgisine sahip olması
2   Ortaçağ süreci ve bu süreçte Doğu ve Batı uygarlıklarının gelişimini tanımlayabilmesi
3   Ortaçağ da Doğu ve Batı uygarlıkları ile ilgili başlıca kavramları, olguları öğrenmesi
4   Ortaçağ da Doğu ve Batı toplumlarının tarihsel, ekonomik ve sosyal gelişimi yorumlayabilmesi
5   Ortaçağ da Doğu ve Batı kültür ve uygarlığının dünya tarihindeki yeri ve önemini değerlendirebilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ortaçağ da Doğu ve Batı algıları ve tanımları Doğu ve Batı Medeniyetlerinin tanımlanması
2 Roma İmparatorluğu sonrasında Avrupa'daki siyasi yapılanmalar Batı Roma İmparatorluğu'nun çöküşü ve Ortaya Çıkan devletler
3 Ortaçağ Avrupası nda imparatorluklar ve Krallıklar I (Merovenjler, Karolenjler, Kutsal Roma Germen İmparatorluğu) Orta Çağ Avrupasında Kurulan Frank İmparatorlukları
4 Ortaçağ Avrupası nda imparatorluklar ve Krallıklar II (İngiltere ve Fransa Krallıkları, Papalık, Bizans İmparatorluğu) Orta Çağ Avrupasında İngilitere, Fransa, papalık ve Bizans'ın ilişkilieri
5 İslam dünyasında iz bırakmış devletler I (Emeviler, Abbasiler, Karahanlılar, Gazneliler) İslam dünyasında öne çıkan devletler I: (Emeviler, Abbasiler, Karahanlılar, Gazneliler)
6 İslam dünyasında iz bırakmış devletler II (Selçuklular, Eyyubiler, Memlükler) İslam Dünyasında öne çıkan Devletler II: (Selçuklular, Eyyubiler, Memluklar)
7 Avrupa'daki feodal sistem; Batı ve Doğu feodalizminin benzer ve zıt yönleri feodalite Kavramı: Doğu ve Batıda feodalite
8 Ara sınavı
9 Haçlı Seferlerinin nedenleri, gerçekleştirilmesi ve sonuçları Haçlı seferleri tarihi değerlendirmesi
10 Haçlı Seferlerinin İslam ve Hıristiyan dünyasına etkileri Haçlı seferlerinin doğu ve batı üzerindeki etkileri
11 Ortaçağ da Doğu ve Batı arasında ticaret doğu ve batı ülkeleri arasındaki ticari ilişkiler
12 Ortaçağ da Doğu ve Batı uygarlıklarında bilim Doğu ve batı medeniyetlerinde bilim
13 Batı ve İslam dünyası arasındaki Ortaçağda kültürel temaslar ve etkileşim doğu ve batı dünyası arasındaki etkileşimler
14 Avrupa ve İslam dünyası arasında ortaçağdan kalma önyargılar Batı ve doğu dünyalarının karşılıklı algıları
15 Değerlendirme
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Konu ile ilgili temel literatürün incelenmesi ve derslerde konunun tartışılması.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

İlan edilecektir

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 16 3 48
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Sunum Hazırlama 1 15 15
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 160

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.134
ÖK.234
ÖK.3334
ÖK.433
ÖK.533