DERS ADI

: Şiir Tahlilleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TDE 4016 Şiir Tahlilleri SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. CAFER ŞEN

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Cumhuriyet döneminin farklı grup ve anlayışına sahip şairlerinin şiirlerinden örnek metinlerin tahlil edilmesi yoluyla çeşitli şiir anlayışlarının öğretilmesi

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Şiir çözümlemelerinde yeni yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olur.
2   Türk şairlerinden şiirler çözümleyebilir.
3   Şiirin yapı unsurlarını öğrenir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Attilâ İlhan'ın 11. Sonnet adlı şiirini tahlil etmek
2 İsmet Özel'in Amentü adlı şiirini tahlil etmek
3 Asaf Halet Çelebi'nin Nirvana adlı şiirini tahlil etmek
4 Sezai Karakoç'un Balkon adlı şiirini tahlil etmek.
5 Arif Nihat Asya'nın Bir Bayrak Rüzgar Bekliyor adlı şiirini tahlil etmek
6 Hüseyin Nihal Atsız'ın Yolların Sonu adlı şiirini tahlil etmek
7 Vize
8 Niyazı Yıldırım Gençosmanoğlu'nun Nene Hatun adlı şiirini tahlil etmek.
9 Cahit Külebi'nin Yurdum adlı şiirini tahlil etmek.
10 Zeki Ömer Defne'nin Ziller Çelacak adlı şiirini tahlil etmek
11 Aşık Veysel'in Kara Toprak şiirini tahlil etmek.
12 Yavuz Bülent Bakiler'in Bizim Türkümüz adlı şiirini tahlil etmek
13 Dilaver Cebeci'nin Birlik Çağrısı adlı şiirini tahlil etmek.
14 Bekir sıtkı Erdoğan'ın Binbirinci Gece adlı şiirini tahlil etmek
15 Hilmi Yavuz'un Kimlik Sonnet'si adlı şiirini tahlil etmek
16 FİNAL

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

ANA KAYNAKLAR
Şerif Aktaş, Şiir Tahlili, Ankara 2009
Ali İhsan Kolcu, Cumhuriyet Edebiyatı I, Ankara 2009.
Nurullah ÇETİN, Şiir Çözümleme Yöntemi, Ankara 2009.
Nurullah ÇETİN, Şiir Tahlilleri I, Ankara, 2008.
Mehmet KAPLAN, Şiir Tahlilleri II, İstanbul 1986.

YARDIMCI KAYNAKLAR
Ali İhsan KOLCU, Modern Türk Şiiri I, Şiir Tahlilleri, Konya, 2007.
Şerif AKTAŞ, Yenileşme Dönemi Türk Şiiri ve Antolojisi II (1920-1940), Ankara, 1998.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

yüz yüze

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 2 20
Vize Sınavına Hazırlık 5 2 10
Final Sınavına Hazırlık 5 3 15
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.12251454352
ÖK.21151554252
ÖK.31151554253