DERS ADI

: Tez Çalışması

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KUB 5099 Tez Çalışması ZORUNLU 0 0 0 30

Dersi Veren Birim

Klinik Uyku ve Bilinç Durumları Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Klinik Uyku ve Bilinç Durumları Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Yüksek lisans tezi ile ilgili çalışmalar yapmak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Uyku bozuklukları ve tedavileri konusunda yetkinleşme
2   Uyku tıbbı ile ilgili güncel literatürü araştırma
3   Uyku bozuklukları ve tedavileri konusunda güncel literatürü tartışabilme
4   Ekip ve multidisipliner çalışmayı öğrenme ve özdeğerlendirme yapma
5   Hipotez oluşturma ve araştırma planlama sürecini öğrenme
6   Bilimsel araştırma yapma becerisini geliştirme
7   Tez yazımı konusunda deneyim kazanma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Uyku bozukluklarında standart tanı yöntemleri
2 Uyku bozukluklarında standart tanı yöntemleri
3 Güncel bilgiler ışığında uyku bozukluklarının tedavi algoritması
4 Bilimsel araştırma yöntemleri
5 Bilimsel araştırma yöntemleri
6 Literatür tarama yöntemleri
7 Uyku bozuklukları literatüründeki güncel başlıklar
8 Uyku bozuklukları literatüründeki güncel başlıklar
9 Hipotez oluşturma
10 Hipotez oluşturma
11 Araştırma planlama ve yürütme süreci
12 Bilimsel eleştiri süreci
13 Tez taslağı oluşturma
14 Genel değerlendirme
15 Final haftası

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Onur Çelik, 2. Baskı, 2007
2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2012
3) Horlama ve Obstrüktif Uyku Apnesi. Cingi C, TKBBV Akademi Toplantıları Mezuniyet Sonrası Eğitim Kitapçıkları Serisi:6, Deomed, 2010.
4) Türk Toraks Derneği Obstrüktif Uyku Apne Sendromu Tanı ve Tedavi Uzlaşı Raporu 2012. (http://www.toraks.org.tr/book.aspx list=1378&menu=237)
3) Surgical Management of Sleep Apnea and Snoring. Terris DJ, Goode RL. Taylor& Francis Group, 2005.
4) Surgery fo Sleep Disordered Breathing. Hörmann K, Verse T. Second Edition, Springer, 2010.
5) Sleep Apnea: Implications in Cardiovascular and Cerebrovascular Disease. Second Edition, Bradley T. D. , Floras J. ouglas Bradley, 2010.
6) Sleep Apnea and Snoring: Surgical and Non-Surgical Therapy. Friedman M, 2009.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Konu anlatımı, uygulama izlemi ve ödev

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PO Performans/Ödev
2 BNS Başarı PO


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Konu odaklı ödevlerin içerik, düzen, özgünlük açısından değerlendirilmesi. Yazılı yapılan final ve ara sınavı ile edinilen bilgi düzeyinin ölçülmesi.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ahmet.ikiz@deu.edu.tr, murat.ozgoren@deu.edu.tr, adile.oniz@deu.edu.tr, cenk.ecevit@deu.edu.tr, necati.gokmen@deu.edu.tr, oya.itil@deu.edu.tr, Mustafa.guvencer@deu.edu.tr, nuri.karabay@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı (saat: 10.00-12.00)
Lütfen görüşmeye gelmeden önce 4123251 numaralı telefonu arayarak randevu alınız.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Laboratuvar 20 8 160
Örnek olay çalışması 20 2 40
Ödev Hazırlama 14 10 140
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 20 300
Sunum Hazırlama 14 7 98
Laboratuvar defteri hazırlama 6 2 12
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 750

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.15555
ÖK.25
ÖK.355
ÖK.45
ÖK.555
ÖK.655
ÖK.755