DERS ADI

: PROJE ATÖLYESİ: KURGUSAL YÖNELİMLER

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STA 6002 PROJE ATÖLYESİ: KURGUSAL YÖNELİMLER SEÇMELİ 2 2 0 9

Dersi Veren Birim

Sanat ve Tasarım Sanatta Yeterlik

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. SEVGİ AVCI

Dersi Alan Birimler

Sanat ve Tasarım Sanatta Yeterlik

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, Lisans öğrenimi sürecinde edinilen bilgi, birikim ve deneyimin üzerinde, adaylarda belirginleşen sanat yaklaşımlarının, sistematik ve sürekli bir üretim modeli oluşturacak şekilde organize etmek ve teknik / teorik tartışmalar eşliğinde gelişmesini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu dersi alan öğrenci bireysel sanat tavrının uzmanlık düzeyinde ne anlama geldiği konusunda bilgilidir.
2   Özgün sanat tavrının, bağımsız araştırmalarla, düşünce ve gözlemlerle şekillenen bir süreç olduğu konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
3   Bu dersteki deneyimlerden sonra, özgün sanat yaklaşımları; kodlanmış yeni bir biçimsel dil organizasyonu olarak anlaşılır.
4   Öğrenciler çalışmalarında gündeme gelen biçim-anlam ilişkileri, sanat uygulamaları geleneği çerçevesinde, sanat tarihi bilgisiyle, düşünsel ve sosyolojik veriler bağlamında kurulacağını bilir.
5   Öğrenciler eserlerini, çağdaş sergileme pratiklerine uygun bir şekilde, bir sunum konsepti çerçevesinde, mekanı da tartışan bir yaklaşımla izleyiciyle paylaşmaları gerektiği konusunda yeterli ölçüde bilgilidir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Proje Takdimi, Konseptuel Çerçeve, Okuma Önerileri
2 Proje ile ilgili görsel sunum
3 Örnek Sanatçı tavırları, çözümleme
4 Öğrencilerin Proje eskizleri, fikir alişverişi
5 Öğrenci Projelerini şekillendirme, olasılıklar, olanaklar
6 Proje Uygulama süreci / durum değerlendirmeleri
7 Proje Uygulama süreci / durum değerlendirmeleri
8 Proje Uygulama süreci / durum değerlendirmeleri
9 Proje Uygulama süreci / durum değerlendirmeleri
10 Ara sunum ve değerlendirme
11 Proje Realizasyonu Süreci
12 Proje Realizasyonu Süreci
13 Proje Realizasyonu Süreci
14 Proje Realizasyonu / sergi ve sunum süreci
15 Sergi ve sunum
16 Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. ARNHEIM, Rudolph, Görsel Düşünme, Metis Yayınları, İstanbul, Nisan 2009.
2. Fresh Cream/Contemporary Art in Culture/10 Curators, 10 Writers, 100 Artists, Phaidon Press, London 2000.
3. Vitamin D, New Perspectives in Drawing, Phaidon Press , New York 2005.
4. Fresh Cream/Contemporary Art in Culture/10 Curators, 10 Writers, 100 Artists, Phaidon Press, London 2000.
5. Vitamin P, New Perspectives in Painting, Phaidon Press , New York 2002.
6- Defining Contemporary Art-25 Years in 200 Pivotal Artworks, Phaidon Press , New York 2002.
7- Laura Hoptman, Drawing Now, Moma New York, Fourth Printing, New York 2005.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, uygulama önerileri ve pratikleri ile birlikte, öğrenciyle yüz yüze çalışarak gerçekleştirilecektir. Ayrıca teorik bilgiler, görsel sunumlar, haftalık ödevler ve yazı/yorum çalışmalarıyla desteklenecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DSD DnmSonuDeğ.
2 LAB Lab/Atölye
3 DKL DerseKatılım
4 BNS Başarı Notu DSD * 0.80 + LAB * 0.10 + DKL * 0.10


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Malzeme kullanma yeterliliği, temel plastik değerlere uygunluk, imge düzeni ve kurulum, anlatımcı nitelik ve yeterlilik, gelişebilirlik, orijinallik, biçim-anlam ilişkilerindeki netlik, görsel dile hakimiyet, düşünsel boyut vb...

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 2 2 4
Tashih/Eleştiri/Yorum 1 1 1
Uygulama 11 2 22
Diğer (Atölye, Laboratuvar vb. kapsamındaki çalışmalar) 1 20 20
Proje Hazırlama 1 20 20
Rapor hazırlama 1 5 5
Sunum Hazırlama 1 20 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 8 120
Yıl Sonu Değerlendirme Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 214

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1351
ÖK.2531
ÖK.3315
ÖK.4135
ÖK.5513