DERS ADI

: KLASİK BALE TERMİNOLOJİSİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STA 5057 KLASİK BALE TERMİNOLOJİSİ SEÇMELİ 2 2 0 9

Dersi Veren Birim

Sanat ve Tasarım Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SEDA AYVAZOĞLU

Dersi Alan Birimler

Sanat ve Tasarım Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu derste amaç, akademik klasik bale eğitimine ait bale terminolojisini incelemektir. Klasik bale tekniğinde yer alan hareketlerin yöntemleri ve bunların arasındaki bağlar incelenir. Öğrencinin terminolojiyi okuma, yazma ve analiz edebilmesi öğretilir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu derste verilen eğitim sonunda öğrencin, klasik bale metoduna ait terminolojiyi okuyabilir, yazabilir farklı stilleri tanıyabilme ve yorum yapma yeteneği gelişir.
2   Terminoloji hakkında uygulamalı bilgi birikimine sahip olur.
3   Hazırlanacak ödev araştırmaları ile, akademik araştırma sürecini ve sonuçlarını farklı görsel ve gösterimsel sunum olarak aktarabilir.
4   Bale hareketlerine ait görüntü, görsel, kombinasyon kayıtları, gösteri sanatları arşivleri ve belgesellerin incelenmesi ile bale eğitimine ilişkin tarihi ve çağdaş yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olur.
5   Farklı stillere ait teknik özellikleri öğrenerek, bu alanda edinmiş olduğu sanatsal bilgileri pratik olarak kullanabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bale Hareketlerinin Tanımı
2 Bale Hareketlerinin Tanımı
3 Bardaki Egzersizlerin Terminolojisi
4 Bardaki Egzersizlerin Terminolojisi
5 Bardaki Egzersizlerin Terminolojisi
6 Zıplama Egzersizlerinin Terminolojisi
7 Zıplama Egzersizlerinin Terminolojisi
8 Parmak Ucundaki Egzersizlerin Terminolojisi
9 Parmak Ucundaki Egzersizlerin Terminolojisi
10 Erkek Tekniği Egzersizlerin Terminolojisi
11 Erkek Tekniği Egzersizlerin Terminolojisi
12 Proje/ Ödev teslim

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Ayvazoğlu, S. (2021). Bale Analizi. İzmir. DEÜ Matbaası
Grant, G. (1968). Technical Manual and Dictionary of Classical Ballet. Dover Books on Dance. Dover Publications.
Vaganova, A. (1969). Basic Principles of Classical Ballet: Russian Ballet Technique. Dover Books on Dance. Dover Publications.
Kostrovitskaya, V. (1967). 100 Lessons in Classical Ballet: The Eight-Year Program of Leningrad's Vaganova Choreographic School: Eight-year Programme of Leningrad's Vaganova Choreographic School. Limelight edition.

Yardımcı kaynaklar: Dünyaca ünlü bale akademilerinin bale dersleri ile ilgili dvd koreografi kayıtları.
Referanslar:
Diğer ders materyalleri:

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Derste, öğretilen terminoloji derslerinde, dersi alan öğrencilere video/dvd kayıt izleme imkanı verilir veya öğreticinin onayına göre öğrenciye konuyla ilgili çeşitli araştırma öğrenme üzerine görevler verilir. Bu ders, bale eğitiminin temellerini tanıtır. Öğrenciler, öğrenilen terminoloji hakkında ileri düzeyde yorum yapabilme ve analiz edebilme yöntemlerini öğrenirler.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 UGG Uygulama
2 ODV Ödev
3 BNS Başarı Notu UGG * 0.50 + ODV * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerden analiz ve öğrenme yöntemlerini uygulama becerisi beklenmektedir.
Öğrenciler, terminolojide yer alan bale hareketlerini ve egzersizlerini yazılı, sözlü ve bedensel ifade olarak anlatabilmelidirler. Değerlendirme yapılırken öğrencinin ulaşmış olduğu seviye, bilgi birikimine göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrencilerin derslerde, anlama, öğrenme çabasında olması ve sınıfta uyum içerisinde derse konsantre olarak katılımı beklenir. Öğrenciler derslerde, öğretim elemanının sorularına pozitif yaklaşımla katıldığını gösterir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

: seda.ayvazoglu@deu.edu.tr
Telefon:+90 232 441 90 09

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 12.00- 13.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 4 56
Uygulama 14 4 56
Sunum Hazırlama 1 32 32
Ödev Hazırlama 1 32 32
Kitap Okuma 4 4 16
Proje Ödevi 1 32 32
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 224

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.133233331
ÖK.232332331
ÖK.321232232
ÖK.413123132
ÖK.522312231