DERS ADI

: Psikopatoloji II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PSİ 3002 Psikopatoloji II ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Psikoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ADVİYE ESİN YILMAZ SAMANCI

Dersi Alan Birimler

Psikoloji

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, DSM-5-TR'te sınıflanan psikiyatrik bozukluklara özgü tanı kriterlerinin, ayırıcı tanıların, epidemiyolojik ve etiyolojik özelliklerin, tedavi yaklaşımlarının ve çeşitli vaka örneklerinin incelenmesidir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ders kapsamında ele alınan psikolojik bozuklukların tanı kriterlerini listeleyebilme
2   Ders kapsamında ele alınan psikolojik bozuklukların ayırıcı tanılarını açıklayabilme
3   Ders kapsamında ele alınan psikolojik bozuklukların epidemiyolojik özelliklerini açıklayabilme
4   Ders kapsamında ele alınan psikolojik bozuklukların etiyolojik özelliklerini açıklayabilme
5   Ders kapsamında ele alınan psikolojik bozukluklarla birlikte görülebilecek olası eş tanıları açıklayabilme
6   Ders kapsamında ele alınan psikolojik bozuklukların tedavi yaklaşımlarını açıklayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin kapsamının ve işlenişinin açıklanması
2 Disosiyatif bozukluklar
3 Bedensel belirti bozuklukları ve ilişkili bozukluklar
4 Şizofreni açılımı kapsamında ve psikozla giden diğer bozukluklar
5 Şizofreni açılımı kapsamında ve psikozla giden diğer bozukluklar
6 Madde ile ilişkili bozukluklar ve bağımlılık bozuklukları
7 ARASINAV
8 Beslenme ve Yeme Bozuklukları
9 Beslenme ve Yeme Bozuklukları
10 Cinsel işlev bozuklukları
11 Cinsel kimliğinden yakınma; Cinsel sapkınlık (parafili) bozuklukları
12 Yıkıcı bozukluklar, dürtü denetimi ve davranım bozuklukları
13 Nörogelişimsel Bozukluklar, Dışa Atım Bozuklukları
14 Kişilik bozuklukları
15 Kişilik bozuklukları
16 FİNAL SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1 Kring, A. M., Johnson, S. L., Davison, G. C., & Neale, J. M. (2015). Anormal psikolojisi. (M. Şahin, Çev. Ed.). İstanbul: Nobel Yayınları. (Orijinal çalışma basım tarihi 2014.)
2 American Psikiyatri Birliği (2022). Ruhsal bozuklukların tanısal ve sayımsal el kitabı (1. Baskı, DSM-5-TR). (E. Köroğlu, Çev.). Ankara: Hekimler Yayın Birliği. (Orijinal çalışma basım tarihi 2022.)
3 Davison, G.C. (2003). Anormal davranışlar psikolojisinde vak a çalışmaları. (İ. Dağ, Çev. Ed.). Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları. (Orijinal çalışma basım tarihi 1995, 4th ed.)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Sunum
Soru-Yanıt
Ödev
Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 OD Ödev
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.40 + OD * 0.20 + FN * 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + OD * 0.20 + BUT * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1-6: Ara sınav, sunum ve yarıyıl sonu sınavı ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

esin.yilmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 13:30-15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 5 5
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.1545544455
ÖK.2545544455
ÖK.3545544455
ÖK.4545544455
ÖK.5545544455
ÖK.6444555544