DERS ADI

: MOTOR GELİŞİM

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SBA 2007 MOTOR GELİŞİM ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Antrenörlük Eğitimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. GAMZE ÜNGÜR

Dersi Alan Birimler

Antrenörlük Eğitimi

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere; bireyin doğum öncesi dönemden başlayarak yaşam boyu süren, harekete ilişkin davranışlarında oluşan değişimleri inceleyen psikomotor gelişimi ve temel ilkelerini öğretme, gelişim modellerini inceleme ve kuramcıları tanıtma, gelişim dönemlerini öğrenerek öğretmenlik yaptıkları zaman bireylere hangi aşamada nasıl bir öğretme stratejisi uygulayabileceğini göstermektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Genel gelişim ilkelerini kavrayabilme
2   Çocuk gelişim modellerini öğrenebilme ve ayırt edebilme
3   Gelişim kuramcılarını tanıma ve kuramlarını kavrayabilme
4   Motor gelişimin ilkelerini ve bunları etkileyen faktörleri tanıyabilme
5   Hareket dönemlerini ve bu dönemlere uygun davranışları kavrayabilme
6   Çocukların fiziksel uygunluk durumlarını ve algısal motor yeteneklerinin farkına varabilme
7   Psikomotor öğrenmenin nasıl gerçekleştiğini kavrayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Gelişimle İlgili Temel Kavramlar
2 Çocuk gelişim modelleri Freud'un psikalanatik ve psikoseksüel kuramları, Erikson un psikososyal kuramı
3 Çocuk gelişim modelleri Piaget' nin bilişsel gelişim kuramı, Robert Havıghurst'ün Gelişim Kuramı Arnold Gesell in Olgunlaşma Kuramı Albert Bandura nın Toplumsal Öğrenme Kuramı
4 Motor gelişimin ilkeleri
5 Motor gelişimi etkileyen faktörler
6 Yaşlara göre büyüme ve gelişimle ilgili önemli etmenler
7 Motor gelişim dönemleri Refleksif hareketler dönemi, İlkel hareketler dönemi
8 Motor gelişim dönemleri -Temel hareketler dönemi
9 Motor gelişim dönemleri -Sporla ilişkili hareketler dönemi
10 Çocuklarda fiziksel uygunluk
11 Çocukların algısal motor yetenekleri
12 Benlik gelişimi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar:
Ana kaynak:
Özer, K. ve Özer, D.S. (2005) Çocuklarda Psikomotor Gelişim, Nobel
Yayın, Ankara

Yardımcı kaynaklar:

Erden,M. ve Akman, Y. (2011) Eğitim Psikolojisi,Arkadaş Yayınevi, Ankara

Aydın, B., Akbağ, M., Tuzcuoğlu, S.,Yaycı, L., Ağır, M. (2005) Gelişim ve Öğrenme,Nobel Yayın Dağıtım, Ankara

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, araştırma, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Adres: Dokuz Eylül Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi
Dokuz Eylül Üniversitesi Sağlık Yerleşkesi 35340 İnciraltı/İZMİR
Ofis Telefonu: +90 232 412 97 28

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her dönem oluşturulan bireysel programa göre değişiklik göstermektedir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 85

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.155
ÖK.25555
ÖK.355
ÖK.45555
ÖK.5
ÖK.65
ÖK.755