DERS ADI

: BASKETBOL

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SSA 1001 BASKETBOL SEÇMELİ 1 2 0 4

Dersi Veren Birim

Antrenörlük Eğitimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. FIRAT ÖZDALYAN

Dersi Alan Birimler

Antrenörlük Eğitimi

Dersin Amacı

Basketbol oyun kurallarını, basketbol tarihini, basketbola özgü eğitsel oyunları, basketbol temel tekniklerini (top tutma, pas, top sürme, el değiştirme, ayak hareketleri, şut, turnike, rebound, savunma), basketbola özgü yetenek seçimini, bireysel ve takım savunma sistemlerini, hücum ve hızlı hücum sistemlerini, genel taktiksel bilgileri ve bu bilgilerin öğretim yöntemlerini öğretmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Basketbol felsefesini ve oyun kurallarını anlama
2   Basketbol temel tekniklerini uygulama ve aktarma
3   Oyuncu ve takım özelliklerini inceleme
4   Bireysel-grup-takım olarak hücum ve savunmayı uygulama ve aktarma.
5   Oyuncu özellikleri ile hücum ve savunma taktiklerini ilişkilendirme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Basketbolun tanıtımı, basketbolun tarihi, günümüzde modern basketbol, basketbol oyun kuralları, saha ve malzeme bilgisi
2 Ball handling çalışmaları
3 Basketbola özgü eğitsel oyunlar
4 Toplu-topsuz temel duruş (üçlü tehdit pozisyonu), alçak-yüksek top sürme
5 Çift top sürme, stoplar (tek zamanlı-çift zamanlı), pivot ayağı ve dönüşleri
6 El değiştirmeler (önden, arkadan, bacak arası ve reverse)
7 Turnike basamaklaması (sağ-sol), dribbling üzerinden turnike (sağ-sol)
8 Turnike basamaklaması (sağ-sol), dribbling üzerinden turnike (sağ-sol)
9 Pas çeşitleri, şut basamaklaması, toplu ve topsuz aldatmalar
10 Rebound, kombine çalışmalar, hızlı hücum
11 Oyuncu özellikleri, pozisyon bilgisi, yetenek seçimi ilkeleri
12 Kayma adımı, toplu-topsuz adam savunması, top tarafı-yardım tarafı savunması, 1X1 hücum-savunma
13 Pas-kat, toplu oyuncuya perdeleme ve devrilme, 2X2 hücum-savunma, topsuz oyuncuya perdeleme ve devrilme, 3X3 ve 4X4 hücum-savunma
14 Alan savunması çeşitleri, takım hücumu prensipleri (adam adama ve alan), takım savunması prensipleri (adam adama ve alan), 5X5 maç

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Yaşar Sevim (2010). Basketbol Teknik-Taktik-Antrenman, Fil Yayınevi.

Yardımcı kaynaklar:
Hikmet Aracı (2006). Basketbol, Nobel Yayınevi.
Ulaş Kaplan (2010). Basketbol Drill El Kitabı, Nobel Yayınevi.
Yaşar Sevim (2010). Basketbolda Kondisyon Antrenmanı, Fil Yayınevi.
Dilaver Nebioğlu (2008). Basketbol Öğretimi Yapılandırmacı Yaklaşımla Oyunlaştırılmış, VRN Basım Yayın.
Y. Gökhan Yalçın (2006). Çocuk ve Basketbol, Nobel Yayınevi.

Web Siteleri:
Türkiye Basketbol Federasyonu - http://www.tbf.org.tr/
Türkiye Basketbol Ligleri - http://www.tbl.org.tr

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Gösterme, uygulama, sunum, soru-cevap, tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ara sınav teorik, final sınavı ise uygulamalı olacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Anlama, aktarma, inceleme ve ilişkilendirme becerileri ara sınav ile; uygulama becerileri ise final sınavı ile değerlendirilmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar


Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

firat.ozdalyan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her dönem oluşturulan bireysel programa göre değişiklik göstermektedir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 1 14
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 7 7
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 89

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15
ÖK.255
ÖK.35
ÖK.455
ÖK.55