DERS ADI

: Lojistik Hizmetleri Pazarlaması

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DLY 5017 Lojistik Hizmetleri Pazarlaması SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Lojistik Yönetimi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. CANSU YILDIRIM

Dersi Alan Birimler

Lojistik Yönetimi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, hizmet pazarlamasının stratejik önemi ve bunların piyasada rekabet avantajı geliştirmede şirketlere nasıl yardımcı olabileceği konusunda bir anlayış sağlamaktır. Buna göre dersin amacı, öğrencilerin hizmet ekonomisi açısından pazarlamadaki yeni bakış açılarını anlamalarına, tüketici ve davranışlarına ilişkin bir bakış açısı geliştirmelerine ve bu tüketiciler için uygun hizmet ürünleri geliştirip sunmalarına yardımcı olmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1) Hizmetlerin ekonomiye nasıl katkıda bulunduğunu anlamak,
2   2) Tüketicilerin alternatif hizmet tekliflerini nasıl değerlendirdiğini ve bunların arasında seçim yaptığını öğrenmek,
3   3) Bir hizmet ürününün ne olduğunu anlamak,
4   4) tüketicilerin neden şikayet ettiğini anlayın,
5   5) Hizmet tasarımının hizmet kalitesini nasıl artırabileceğini bilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders Tanıtımı
2 Hizmet ve Hizmet Pazarlaması nedir
3 Hizmet Ekonomisinde Pazarlamaya Yeni Bakış Açıları
4 Tüketici Davranışı: Algı
5 Tüketici Davranışı: Kendilik
6 Hizmet Bağlamında Tüketici Davranışı
7 Hizmet Süreçlerinin Tasarlanması ve Yönetilmesi
8 Hizmet Çevresi Tasarlanması
9 Hizmet Çevresi Tasarlanması: vaka analizi
10 Hizmet Kalitesi
11 Şikayet Yönetimi, Hizmet Hataları ve Kurtarma
12 Şikayet Yönetimi, Hizmet Hataları ve Kurtarma (cont'd)
13 Hizmet Pazarlamasında Güncel Konular
14 Proje Sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Sınıfta sunulan ders notları, bildiriler, vakalar ve powerpoints sunumları

Lovelock,C. & Wirtz, J. (2011). Services Marketing: People, Technology, Strategy, Pearson.
Zeithaml, V. A., Bitner, M. J., & Gremler, D. D. (2018). Services marketing: Integrating customer focus across the firm.

McGraw-Hill Education.
Service Industrials Journal, Service Theory and Practice, Journal of Service Research, Journal of Services Marketing

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Literatür tarama, örnek olay incelemeleri, ödev

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 6 72
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.13433343313322
ÖK.2333333433232
ÖK.3343323333233
ÖK.43343333312333
ÖK.5343323333233