DERS ADI

: Egzersiz Reçetesi ve Sağlığın Geliştirilmesi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FZR 4060 Egzersiz Reçetesi ve Sağlığın Geliştirilmesi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. TÜLAY TARSUSLU

Dersi Alan Birimler

Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Dersin Amacı

Öğrencilerin toplumda özel ihtiyaçları olan kişilerin fitnes ve sağlığını geliştirmek için egzersiz programı oluşturma ve uygulama, fizyoterapistin toplumda yaşayan bireylerin hayat boyu egzersize güvenli katılımı konusundaki eğitimci ve sağlığı geliştirici rolü, etkili egzersiz programları ile ilgili kanıtları araştırma ile ilgili bilgi ve becerilerini artırmak.


Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Toplumda özel ihtiyaçları olan grupların ve bireylerin fitnes ve sağlığını geliştirmek için gerekli egzersiz programını oluşturmayı bilir.
2   Toplumda özel ihtiyaçları olan grupların ve bireylerin fitnes ve sağlığını geliştirmek için oluşturduğu egzersiz programını uygulamayı açıklar
3   Fizyoterapistin toplumda yaşayan bireylerin hayat boyu egzersize güvenli katılımı konusundaki eğitimci ve sağlığı geliştirici rolünü bilir.
4   Toplumda özel ihtiyaçları olan bireyler için etkili egzersiz programları ile ilgili kanıtları araştırır ve yorumlar.
5   Konuyla ilgili bilgileri sentezler ve ulaştığı sonuçları sözlü ve görsel olarak sunabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İçeriğin oluşturulması, ders programı, sunum programının oluşturulması
2 Egzersiz ve sistemik etkileri
3 Egzersiz ve hücresel etkileri
4 Egzersize katılım öncesi sağlık değerlendirmesi
5 Hipertansiyon ve egzersiz
6 Romatoid artrit ve egzersiz
7 Osteoartit ve egzersiz
8 Araştırma haftası
9 Osteoporoz ve egzersiz
10 Sarkopeni ve egzersiz
11 Sarkopeni ve egzersiz
12 Bel ağrısı ve egzersiz
13 Diyabetes mellitus ve egzersiz
14 Obezite ve egzersiz

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

David P. Swain, Brian C. Leutholtz. Exercise Prescription-2nd Edition : A Case Study Approach to the ACSM Guidelines, 2007. Human kinetics, Champaign. ISBN:0736066802, ISBN13:9780736066808.

Yardımcı kaynaklar: Kamala Shankar. Exercise prescription, 1998. Hanley&Belfus inc/Philadelphia. ISBN: 1560532580, ISBN13: 9781560532583

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Konferans, sunum hazırlama, probleme dayalı öğretim


Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Performans
2 FN Final
3 FSB FinalSonuBaşarıNotu ODV * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BSB Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV * 0.40 +BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yoktur.

Değerlendirme Kriteri

Öğrenme çıktılarına ait teorik temeller ödev ve final sınavları ile değerlendirilecektir.


Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin en az yüzde 70'ine devam zorunludur.


Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

PROF.DR. TÜLAY TARSUSLU
DEÜ Fizik Tedavi ve Reh Fakültesi
tulay.tarsuslu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı günleri, 12.30 ile 13.30 arası


Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Sunum Hazırlama 2 5 10
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Final Sınavı 1 2 2
Proje Ödevi 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 102

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.11111
ÖK.21
ÖK.31111
ÖK.41
ÖK.5111