DERS ADI

: Biyoistatistik

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FZR 4021 Biyoistatistik ZORUNLU 1 0 0 1

Dersi Veren Birim

Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SEHER ÖZYÜREK

Dersi Alan Birimler

Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Dersin Amacı

Sağlık alanında bilimsel araştırmalar yapma süreçlerinde sık kullanılan biyoistatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibi olma, bilgisayar ortamında istatistiksel analiz yapabilme, yapılan istatistiksel analizleri anlayabilme ve yorumlayabilme, analiz sonuçlarını raporlayabilme becerilerini kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Temel biyoistatistik kavramları bilir.
2   Veri tabanı oluşturma ve veri tabanlarını kullanarak tablo ve grafik yapmayı bilir.
3   Uygun hipotez testini seçer ve analiz sonuçlarını yorumlar.
4   Sağlık alanındaki araştırma tiplerini bilir.
5   Veriye uygun tanımlayıcı istatistikleri hesaplar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders tanıtımı, kullanılacak bilgisayar programlarının tanıtımı
2 Bilimsel araştırma aşamaları, sağlık hizmetlerinde biyoistatistik kullanımı, temel istatistiksel kavramlar
3 Veri tanımı ve özellikleri, veri türleri:kesikli, sürekli, sıralı, veri tabanı oluşturma
4 Verinin aktarımı, tablo ve grafikler
5 Verinin sınıflandırması, değişken kavramın(bağımlı/bağımsız)
6 Dağılımın yaygınlık ölçüleri, normal dağılım
7 Sağlık alanında kullanılan araştırma tipleri
8 Araştırma planlama, örneklem seçimi
9 Genel tekrar
10 Hipotez (Önemlilik) testlerine giriş
11 Parametrik testler: bağımsız örneklem testi
12 Parametrik testler: bağımlı örneklem testi
13 Non-parametrik testler: bağımsız örneklem testi
14 Non-parametrik testler: bağımlı örneklem testi
15 Korelasyon çözümlemesi
16 Genel tekrar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- Gareth M. James et al. An Introduction to Statistical Learning: With Applications in R. Springer. 2013
- Biyoistatistik. Prof. Dr. Kadir Sümbüloğlu & Prof. Dr. Vildan Sümbüloğlu. Hatiboğlu Yayıncılık
- Sağlık Araştırmaları için Temel İstatistik. Murat Hayran, Mutlu Hayran
- Akdeniz F. Olasılık ve İstatistik. 2015
- Ünal B. SPSS Uygulama Rehberi. 2011.
- Spor Sağlık ve Eğitim Bilimlerinden Örneklerle Uygulamalı İstatistik ve Geçerlik - Güvenirlik, Reha Alpar, Detay Yayıncılık






Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı ve uygulamalı interaktif eğitim

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 FSB FinalSonuBaşarıNotu VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BSB Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencinin yapılan sınavlarla bilgi düzeyleri ölçülür.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin en az yüzde 70'ine devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof. Dr. Seher Özyürek
seher.ozyurek@deu.edu.tr
0232 4124903

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe,11.45-12.45

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 16 1 16
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 16 1 16
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 34

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.411
ÖK.511