DERS ADI

: Hareket , Güç ve Kuvvetin Fizyolojik Temelleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BSH 5041 Hareket , Güç ve Kuvvetin Fizyolojik Temelleri SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Hareket ve Antrenman Bilimi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. SERCİN KOSOVA

Dersi Alan Birimler

Hareket ve Antrenman Bilimi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dersin Amacı:Hareket ve Antrenman Biliminin içerisinde önemli bir yeri olan Hareket , Güç ve Kuvvetin fizyolojisini temel kavram ve içerik bakımından anlayabilme, hareket ve güç ile ilişkili tüm sportif aktivitelerle konu ile ilgili kavram ve içerikleri ilişkilendirebilme ve analiz etme becerisi sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Hareketin Fizyolojik Temellerini kavrayabilme
2   Kuvvet ve güç parametrelerinin Fizyolojik temellerini kavrayabilme
3   Kas kasılmasının nörolojik ve mekanik boyutlarını kavrama
4   Sportif branşlarda hareket, güç ve kuvveti fizyolojik açıdan analiz etme becerisi kazandırma
5   Hareket, güç ve kuvvete ilişkin yeni kazanımların eski bilgi ile sentezini sağlayabilme
6   Fiziksel performansı ve hareket mekanizması boyutlarını fizyolojik açıdan yorumlayabilmeHareket ,

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Hareketin fizyolojik temelleri
2 Hareketin sinirsel kontrolü ve hareket biyofiziği
3 Kasın yapısı ve kas kasılması
4 Denge ve Postürün sağlanması
5 Kuvvet ve Güç ile ilişkili temel kavramlar
6 Kas lifi tipleri ve kuvvet ilişkisi
7 Enerji kaynakları bakımından Güç ve Kuvvet
8 Hareketin fizyolojik açıdan değerlendirilmesi 1
9 Kuvvetin ölçülmesi, değerlendirilmesi
10 Farklı popülasyonlarda hareket,kuvvet ve güç
11 Sportif branşa özgü hareket mekaniklerinin analizi 1
12 Hareket , kuvvet ve Güçü etkileyen diğer faktörler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar


Epley, B. (2004). The path to athletic power: The model conditioning program for championship performance. Human Kinetics.
Jeffreys, I. (Ed.). (2024). Developing speed. Human Kinetics.
Exercise Physiology: Nutrition, Energy, and Human Performance, Author: William D. McArdle,Frank I. Katch,Victor L. Katch
-Exercise Physiology and Anatomy of Movement, Author: Clagg , C
Physiology of the Joints,6th Edition, Yazar:I. A. Kapandji,Churchill Livingstone,2010.
Olaya-Cuartero, J., Pueo, B., Penichet-Tomas, A., & Jimenez-Olmedo, J. M. (2024). Classification of Male Athletes Based on Critical Power. International Journal of Sports Medicine.
Ngo, D., & Kazmi, M. (2024). Power and strength training plan for off and on season for teenage runners.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

-Problem Çözme,
-Sunum
- Ödev Hazırlama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 FN Final
3 BNS Başarı ODV * 0.30 + FN* 0.70
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV * 0.30 + BUT* 0.70


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrenme çıktılarının hepsi final değerlendirmesinde eşit ağırlıklı olarak sorulacaktır. Ödev ve sunumlar öğrenme hedeflerinin entegre edildiği konular şeklinde yapılandırılacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Sercin Kosova
sercin.kosova@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı ve Perşembe 10.00-11.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Sunum Hazırlama 2 5 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 3 3 9
Final Sınavı 1 2 2
Diğer Kısa Sınav 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.155454435
ÖK.255535535
ÖK.353554444
ÖK.454555455
ÖK.555555444
ÖK.644454555