DERS ADI

: Çocuk ve Spor I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BSH 5039 Çocuk ve Spor I SEÇMELİ 2 0 0 6

Dersi Veren Birim

Hareket ve Antrenman Bilimi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. AKSEL ÇELİK

Dersi Alan Birimler

Hareket ve Antrenman Bilimi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Çocuk ve spor dersinde öğrendiği genel kavram ve görüşleri yorumlayabilmektir. Çocukların gelişim özellikleri ve çocuklarda yetenek seçimi konularında temel bilgileri öğrenir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çocuk ve spor ile ilgili temel kavramları bilgisine sahip olma
2   Çocukların yaşa göre genel gelişim ve fizyolojik özelliklerini bilme
3   Çocuklarda cinsiyetlere göre gelişimi ve fizyolojik özelliklerini bilme
4   Çocuklarda yetenek seçimi konularında temel bilgilere sahip olma
5   Çocuklarda branşa göre yetenek seçimi konularında temel bilgilere sahip olma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çocuk ve spor ile ilgili genel kavramlar
2 Uzun vadeli sporcu gelişimi
3 Uzun vadeli sporcu gelişiminde temel etkenler (fiziksel yeterlilik,özelleşme, yaş)
4 Uzun vadeli sporcu gelişiminde temel etkenler (antrene edilebilirlik)
5 Uzun vadeli sporcu gelişiminde temel etkenler (düşünsel,duygusal ve ahlaki gelişim)
6 Çocuklarda yetenek seçimi ilkeleri
7 Çocuklarda branşa göre yetenek seçimi
8 Çocuklarda hareket eğitimi
9 Vize
10 Çocuklarda fiziksel ve fizyolojik kapasite (kas sistemi)
11 Çocuklarda fiziksel ve fizyolojik kapasite (kalp-dolaşım sistemi)
12 Çocuklarda fiziksel ve fizyolojik kapasite (solunum sistemi)
13 Çocuklarda fiziksel ve fizyolojik kapasite (hormonal sistem)
14 Çocukluk döneminde egzersizin büyüme ve gelişme üzerine etkileri
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Acar F.M, Antrenman Bilimi El Kitabı, Meta Basım, İzmir, 2001
2. Aydın B, Akbağ M, Tuzcuoğlu S, Yaycı L, Ağır M, Gelişim ve öğrenme, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2005
3. Balyi A, Way R, Higgs C, (çeviren:Ekim Pekünlü) Uzun vadeli sporcu gelişimi, Spor Yayınevi, Ankara, 2016
4. Özsu N. Oyunlarla Spor Eğitimi, Dumat Ofset, Mersin, 2008
5. Çelik Aksel . Hareket Eğitimi, Ergün Yayınevi, Basım sayısı:1, 2016
Yardımcı kaynaklar:
1.Acar F.M, Futbolda Çocuk Ve Gençlerin Antrenmanları, Meta Basım, İzmir, 2000
2.Akgün N, Egzersiz Fizyolojisi, Ege Üniversitesi Basımevi, İzmir, 1993
3.Barth K, Heuchert R. (Çev Editörü: D Mirzeoğlu) Voleybol Öğreniyorum, Spor yayınevi, Ankara, 2009
4.Weineck J, (Çev Editörü: T Bağırgan), Futbolda Kondisyon Antrenmanı, Spor Yayınevi, 2011

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PO Performans/Ödev
2 FN Final
3 BNS Başarı PO * 0.40 +FN*0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu PO * 0.40 + BUT*0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar, alan çalışması, Sunum, aktarma

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

aksel.celik@deu.edu.tr
DEÜ SBTYO İnciraltı/İzmir

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her dönem oluşturulan bireysel programa göre değişiklik göstermektedir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 2 10 20
Sunum Hazırlama 2 15 30
Final Sınavı 2 2 4
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.11
ÖK.22
ÖK.33
ÖK.44
ÖK.55