DERS ADI

: Egzersiz Fizyolojisi-2

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BSH 5526 Egzersiz Fizyolojisi-2 ZORUNLU 2 0 0 5

Dersi Veren Birim

Hareket ve Antrenman Bilimi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. CELAL GENÇOĞLU

Dersi Alan Birimler

Hareket ve Antrenman Bilimi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Yorgunluk, toparlanma ve sürantrenmanın nedenleri ve egzersiz için önemi; sistemlerin fizyolojisi ve egzersizle ilişkisinin, hastalıkları önleme ve tedavisinde egzersizin rolünün öğretilmesi amaçlanmıştır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yorgunluk ve toparlanma fizyolojisini ve prensiplerini açıklayabilme
2   Solunum, dolaşım ve sinir sistemlerinin fizyolojisi ve egzersizle ilişkisini açıklayabilme
3   Hastalıkları önleme ve tedavisinde egzersizin önemini ve uygulanışını açıklayabilme
4   Çeşitli yaş gruplarına ve özel durumlara göre testler yaparak egzersiz reçeteleri hazırlayabilme
5   Çocuk, kadın ve yaşlıların fiziksel, fizyolojik ve psikolojik özelliklerini ve egzersiz yaptırılırken dikkat edilmesi gereken temel prensipleri açıklayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Nöromusküler yorgunluk; DOMS
2 Egzersiz sonrası toparlanma
3 Sinirsel uyarının meydana gelmesi ve iletilmesi
4 Ventilasyon ve aerobik performans
5 EKG
6 Asit-baz dengesi ve egzersiz
7 Overtraining
8 Ara sınav
9 Vücut kompozisyonu ölçüm yöntemleri
10 Obezite ve egzersiz
11 Osteoporoz ve egzersiz
12 Hamilelik ve doğum sonrası egzersiz
13 Çocuklar ve yaşlılara uygulanabilecek testler ve egzersiz programları
14 Egzersiz reçetesi hazırlama ve uygulama
15 Egzersiz reçetesi hazırlama ve uygulama
16 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Prof. Dr. Gürbüz Büyükyazı, Egzersiz Fizyolojisi Ders Notları
Ganong, W.F. (2002). Tıbbi Fizyoloji. Çeviren: Türk Fizyolojik Bilimler Derneği, 20.
baskı, Nobel Tıp Kitabevleri: İstanbul.
Fox, E.L., Bowers, R.W., & Foss, M.L. (1993). The Physiological Basis for Exercise and
Sports, 5th ed., Wm.C Brown Communications Inc: Dubuque, Iowa, USA.
Sönmez, G.T. (2002). Egzersiz ve Spor Fizyolojisi. Birlik Matbaacılık: Bolu.
Akgün, N. (1994). Egzersiz ve Spor Fizyolojisi. 5. baskı, Cilt 1, Ege Üniversitesi
Basımevi: İzmir.
Akgün, N. (1996). Egzersiz ve Spor Fizyolojisi. 6. baskı, Cilt 2, Ege Üniversitesi
Basımevi: İzmir.
Guyton, A., & Hall, J.E. (2001). Tıbbi Fizyoloji, 10. baskı, Çeviren: Hayrünnisa
Çavuşoğlu, Yüce Yayımları & Nobel Tıp Kitabevleri Ltd. Şti: Ankara.
Baechle, T.R. & Groves, B.R. (1992). Weight Training: Steps to Success. Leisure Pres:
USA.
Yaşar Sevim (2010). Basketbol Teknik-Taktik-Antrenman, Fil Yayınevi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım, tartışma, küçük grup tartışması, görsel araç kullanımı, soru-cevap, işbirliği ile öğrenme, öğrenci sunumları (Bazı konular uygulamalı olarak yapılacak, tüm öğrencilerin katılımı sağlanacaktır)

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 ODV Ödev/Sunum
3 FN Final
4 BNS Başarı VZ * 0.25 +ODV * 0.25 + FN* 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.25 +ODV * 0.25 + BUT* 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ara ve final sınavları teorik, ödevler ise sunum şeklinde olacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Anlama, aktarma, inceleme ve ilişkilendirme becerileri, ara ve final sınavları ile; araştırma becerileri ise hazırladıkları ödevlerin sunumu ile değerlendirilmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse devam zorunludur. Derse düzenli olarak devam eden ve katılan öğrencilere kanaat notu kullanılacaktır.
Ders sırasında dersin ahengini bozan öğrencilerin yoklama alınmaksızın dersi terk etmesi istenecektir.
Ders sırasında cep telefonları kapalı tutulacaktır.
Derse zamanında gelmek önemlidir. Bu konuda gerekli hassasiyet gösterilmelidir.
Dersler sırasında gösterilecek akademik sahtekarlıklar ve uygunsuz davranışlar
kesinlikle affedilmeyecek, ısrar eden öğrenciler Yüksekokul Disiplin Kuruluna sevk edileceklerdir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dokuz Eylül Üniversitesi Necat Hepkon Spor Bilimleri Fakültesi
Çolak İbrahim Bey mah. İzmir cad. 91/3 sok. no:2 Seferihisar/İZMİR
Doç.Dr. Erkan Günay
erkanswim@gmail.com
0232 743 10 01

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her dönem oluşturulan bireysel programa göre değişiklik göstermektedir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Sunum Hazırlama 2 10 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 127

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.155555
ÖK.2444
ÖK.353
ÖK.444
ÖK.54455