Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Doğal Yapı Taşları Teknolojisi |
Dersin Düzeyi |
Önlisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. SERDAR AYBEK |
Dersi Alan Birimler |
Endüstriyel Cam ve Seramik |
Dersin Amacı |
Bu derste; antik mimaride taşın ocaktan çıkarılışından anıtsal yapılarda yerine yerleştirilmesine kadar geçen süreçte incelenmesi, teknik ve işçilik detaylarının (Kaldırma kancalarının yuvaları ve çeşitleri, dübel yuvaları ve çeşitleri, kenet yuvaları ve çeşitleri, taşçı aleti izleri, küskü yuvaları ve çeşitleri, yerleştirme ve planlama kılavuz yuva ve çizgileri, mimari elemanların sırasına ve atelyelere ilişkin taşçı işaretlerinin incelenmesi), karar organları, projelendirme, maliyet, yükleniciler, uygulayıcılar (Mimarlar, taşçı ustaları), ölçüm sistemleri, hesap kapatma belgeleri ve tahribatlardan geriye kalanlar açısından incelenecektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Olandos, A. 1968 Les Materiaux de Construction: Et la Technique Architecturale das Anciens Grecs, c.2, Paris. - Schawander, L.E., "Der Schnitt im Stein. Beobachtungen zum Gebrauch der Stein saege in der Antike" Bautechnik der Antike, Band 5, 216-223. - Bingöl, O., 2012, Bu Koca Taşları Nasıl İşlediler, Nasıl Kladırdılar, Ankara. - Schnapp, Alain "Archaeology and the presence of the past" in The discovery of the past. New York: Harry N. Abrams Publishers, 11-37. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Anlatım |
Değerlendirme Yöntemleri |
İLAN EDİLECEKTİR |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
ÖÇ 1-3: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derslerin %70 ine katılım zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
serdar.aybek@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|