DERS ADI

: DOĞALTAŞ İŞLETMELERİ VE PAZARLAMA

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DYT 3049 DOĞALTAŞ İŞLETMELERİ VE PAZARLAMA ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Doğal Yapı Taşları Teknolojisi

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

ELANUR GÜNER

Dersi Alan Birimler

Doğal Yapı Taşları Teknolojisi

Dersin Amacı

Pazar ve Pazarlama kavramlarının tanınması, Uluslararası pazarlamanın genel kurallarının tanımlanması, İşletme ile ilgili genel bilgiler edinmek, işletme ve işletme yönetimi, işletme çeşitleri, Genel anlamda ihracat ve ithalat nedir, ihracat ve ithalat yapma koşulları nelerdir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Pazarlama kavramını tanımlayabilme.
2   Pazarlama planı önemi ve özellikleri kavrayabilme.
3   Pazarlamada durum analizini ana hatları ile belirtebilme.
4   Pazarlamanın amaç ve stratejilerini belirtebilme.
5   Pazarlama eylem programını kavrayabilme.
6   Pazarlamada ölçme ve değerlendirmeyi tanımlayabilme.
7   Mermer atölyelerinin kuruluş işlemlerini tanımlayabilme
8   Atölyelerde çalışan kişileri organize edebilme
9   İşletme, Yönetim ve Organizasyon yapısına hakim olabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Pazarlama kavramı, gelişimi, aşamaları, çağdaş pazarlama yaklaşımı, pazarlama değişkenlerinin incelenmesi
2 Pazarlamada amaç ve stratejiler(Amaç kavramı, strateji kavramı) değerlendirilmesi
3 Durum analizi, rekabeti ve rakipleri değerlendirme, Pazar müşteri analizi(Pazar faktörleri, Pazar potansiyeli, pazarın belirlenmesi ) SWOT analizi
4 Pazarlama planı ölçme değerlendirme ve düzeltme ( programların gözetimi ve ölçme, sonuçların kontrolü ve değerlendirme, düzeltici adımların atılması)
5 İşletme ve işletme yönetimi nedir. İşletme ile ilgili temel kavramlar. İşletmenin tanımı, Müteşebbis ve profesyonel yönetici kavramları. İşletme yönetiminin gelişimi
6 İşletmenin kuruluş çalışmaları. Ekonomik etüd, Teknik etüd, Finansal etüd
7 İnsan Kaynakları ve halkla ilişkiler
8 Ara Sınav
9 Ara Sınav
10 CRM kavramı
11 Malların iadesi nedir hangi koşullarda iade edilir ve getirdiği yükümlülükler nelerdir
12 Konsinye ve takas usulü işlemler nelerdir avantaj ve dezavantajları nelerdir
13 Araştırma ve Geliştirme AR-GE
14 İnovatif ürün geliştirme
15 Ödev Sunumları
16 Ödev Sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ders notu 1)Asgari, R, İhracat Pazarlaması ders notları , Dokuz Eylül Üniversitesi, ATMER İzmir,2004
Ders notu 2) Odabaşı, Y, Pazarlama planı Rehberi, Anadolu Üniversitesi, Kosgeb Girişimciliği Geliştirme Merkezi, Mart 2001, Ankara Mucuk., İ., Temel İşletme bilgileri Temel işletme bilgileri; İHRACATI GELİŞTİRME MERKEZİ

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Bu ders sınıfta teorik ders anlatımı ve uygulama derslerinde teorik konuların uygulamalarının yapılması şeklinde işlenecektir. Öğretim elemanı konularını anlatırken ve uygulamalarını yaptırırken öğrencilerle soru ve cevap şeklinde tartışma ortamı yaratacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

İLAN EDİLECEKTİR


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

I. Vize %25: Teorik bilgilerin yoklanması
II. Ödev %25: Ödev bilgilerin yoklanması
III. Yarı Yıl Sınavı %50: Tüm öğrenim çıktılarının yoklanması

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

elanur.guner@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba saat 15.00-16.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 1 1
Final Sınavına Hazırlık 1 1 1
Ödev Hazırlama 1 6 6
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
Diğer Kısa Sınav 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 53

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.411
ÖK.51
ÖK.61
ÖK.711
ÖK.8111
ÖK.91