DERS ADI

: Dokuma Tasarımı Stüdyosu III

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TEA 4143 Dokuma Tasarımı Stüdyosu III ZORUNLU 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Tekstil Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. NESRİN ÖNLÜ

Dersi Alan Birimler

Tekstil Tasarımı
Tekstil Tasarımı

Dersin Amacı

Bu ders; giysilik ve ev tekstiline yönelik dokuma kumaşlar tasarlanırken dikkat edilmesi gereken noktaları, tasarımdan üretime geçiş sürecindeki yöntem, teknik ve üretim hesaplamalarını öğretmeyi amaçlamaktadır.Uygulamalar kumaşların tasarımına bağlı olarak tek kat,çok kat,pike,plise gibi özel dokuma yapılar bütünlüğünde çözümlenir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Giysilik ve ev tekstiline yönelik dokuma kumaşlar ve ürünler tasarlayabilmesi
2   Tasarımlarında yaratıcı, yenilikçi ve estetik boyutta, seçtiği konu bütünlüğünde renk, biçim ilişkisi kurabilmesi,
3   Dokuma tasarımının temel öğeleri olan renk, örgü, kumaş yapısı, tekniği ve üretim yöntemlerini tasarımdan üretime geçiş sürecinde uygulayabilmesi
4   Üretim aşamasındaki teknik raporları hazırlayıp, gerekli üretim hesaplamalarını yapabilmesi
5   Verilen proje konusu ile `Bilgisayar Destekli Tasarım ve Üretim Programlarında tasarım yapabilmesi, tasarladıklarını üretime hazırlayabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kumaş Tasarımı Moda Eğilimleri Üzerine Araştırma
2 Sezonun Giysilik ve Ev Tekstili Kumaş Eğilimlerinin(Premiere Vision,Heimtextile ve diğerleri) İncelenmesi, Anlatımı ve Temaların Belirlenmesi
3 Proje Konusu ve Temalar Doğrultusunda Eskizlere Geçiş
4 Eskiz Çalışmaları
5 Eskizlerin Değerlendirilmesi, 6 Adet Ana Tasarımın Belirlenmesi
6 Ana Tasarım Çalışmalarına Geçiş, Uygulanacak Olan Tasarım ve/veya Tasarımların Belirlenmesi, Uygulama Öğrenci Sırasının Belirlenmesi
7 Ana Tasarım Çalışmaları, Uygulama Çalışmaları
8 Ana Tasarım Çalışmaları, Uygulama Çalışmalarına Geçiş
9 Ana Tasarım Çalışmaları, Uygulama Çalışmaları
10 Ana Tasarım Çalışmaları, Uygulama Çalışmaları
11 Ana Tasarım Çalışmaları, Uygulama Çalışmaları
12 Ana Tasarım Çalışmaları, Uygulama Çalışmaları
13 Ana Tasarım Çalışmaları, Uygulama Çalışmaları
14 Tasarım ve Uygulama Çalışmalarının Değerlendirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

* Moda ve Gündemleri, Diana Crane, Ayrıntı Yayınları, Istanbul, 2000
* Yaratıcılık, Michel-Louis Rouquette, Dost Kitabevi, Istanbul, 2007
* Textile Designers At The Cutting Edge, Bradley Quinn, Laurance King Publishing Ltd, China,2009
* Colors for Modern Fashion Drawing Fashion with Colored Markers, Nancy Riegelman,Nine Heads Media, China, 2006 King Publishing, 2012. * Techno Textiles, Sarah E. Braddock Clarke and Marie O Mahony,Thames&Hudson,2001
* Textiles Today, Chloe Colchester, Thames&Hudson,2004
* Textile Futures,Bradley Quin,Berg,Oxford,2010
* Textile Visionaries/Innovation and Sustainability in Textile Design, Bradley Quin, Laurenc
* Textile, The Journal of Cloth &Culture Volume 1 Issue 2 March 2003
* Textile, The Journal of Cloth &Culture Volume 2 Issue 1 March 2004
* Textile, The Journal of Cloth &Culture Volume 2 Issue 2 March 2004
* Textile, The Journal of Cloth &Culture Volume 3 Issue 1 March 2005

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

. Dersler
Öğretim üyesi öğrencileri, güncel moda eğilimleri doğrultusunda seçtikleri çıkış noktalarına, hedef kitleye ve uygulama alanlarına yönelik ortaya çıkacak konularda çözüm üretmeye yönlendirir ve konuları ile ilgili görüşlerini yazılı ve görsel olarak sunmalarını ( rapor, tasarlama sürecini anlatan hikaye defteri sunum paftası v.b.) hazırlamalarını ister.
2. Gözden Geçirme Oturumları ve Sınıf Tartışmaları
Tasarlama aşamasında eskiz oluşturma, ana tasarımların seçimi ile ilgili verilen süreler bazında, gözden geçirme oturumları öğretim üyesi tarafından her hafta dersin ilk ve son saatinde gerçekleştirilecektir. Sınıf içi ödevler ve ev ödevleri bu oturumlarda çözülecek problemlerin temelini oluşturacaktır. Öğrencilerin sınıf tartışmalarına katılımı, tasarımları ile ilgili görüşlerini sunmaları önemli ölçüde teşvik edilecektir.
3. Uygulamalar
Tasarımdan üretime geçiş sürecinde öğrenciler, `Bilgisayar Destekli Tasarım ve Üretim derslerinde ve diğer teknik derslerde aldıkları bilgileri üretim raporlarını hazırlama aşamasında nasıl kullanacakları konusunda örnek bir uygulama süreci ile bilgilendirileceklerdir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 TUG TasarımUyg
2 ODV Ödev/Sunum
3 DKL DerseKatılım
4 BSN Başarı Notu TUG * 0.60 + ODV * 0.30 + DKL * 0.10


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ders değerlendirme aşamasında öncelikle, tasarımlarda yaratıcılık, yenilikçi yaklaşım, seçilen çıkış noktası ile paralellik, tasarımların seçilen ürün grubuna uygunluğu, tasarımdan üretime geçişte seçilen malzemelerin ve uygulama tekniğinin uygunluğu, ortaya çıkan ürünün tasarımla örtüşmesi ve koleksiyonlarının sunum yöntemleri üzerinden puanlama yapılacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1.Dersin % 80 nine katılım zorunludur.
2.Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3.Derse katılmamış olmak verilen ev ödevlerinin ve projelerin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
4.Geciken proje teslimlerinde gecikilen her gün için bir harf notuna denk puan düşüşü olacaktır

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

nonlu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 12:30/13:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Uygulama 12 2 24
Öğrenci Sunumları 4 5 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Sunum Hazırlama 1 10 10
Tasarım Projesi 14 1 14
Ödev Hazırlama 1 10 10
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 130

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.15351155115
ÖK.25552
ÖK.351331
ÖK.433353333
ÖK.53135355