DERS ADI

: Moda ve İmaj

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TGS 3230 Moda ve İmaj SEÇMELİ 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Moda Giyim Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SADIK TUMAY

Dersi Alan Birimler

Aksesuar Tasarımı
Tekstil Tasarımı
Aksesuar Tasarımı
Moda Giyim Tasarımı
Tekstil Tasarımı
Tekstil ve Moda Tasarımı
Tekstil
Tekstil ve Moda Tasarım

Dersin Amacı

Moda tasarımlarının temsilinde fotoğraf çok önemli işlevlere sahiptir. Moda Fotoğrafları, öncelikle tasarımların estetize edilmesinde ve pazarlanmasında etkili araçlardır. Moda tasarımı öğrencilerinin hazırladıkları tasarımlar kadar imaj yönetimi üzerinde farkındalıklarının olması ve geliştirilmesi amaçlanmıştır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Modernizim, moda, fotoğraf ilişkisini kavrayabilmesi
2   Moda tasarımları açısından imajı kullanabilmesi
3   Moda fotoğrafında tasarım dışındaki bileşenleri analiz edebilmesi
4   Tasarımlarına fotoğrafik bağlam yaratabilmesi
5   Tasarımlarının fotoğraf çekimlerini yapabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Moda Ve Fotoğraf
2 Moda Fotoğrafının Bileşenleri
3 Moda Fotoğrafında Yaratıcılık Ve Örnekleri
4 İmaj Nedir
5 Moda Fotoğrafı Ve İletişim
6 Moda Ve Kiç
7 Moda Dergilerinde Fotoğraf
8 Moda Fotoğrafında Bağlamlar Ve Fotoğrafçılar
9 Moda Fotoğrafında Bağlamlar Ve Fotoğrafçılar
10 Ara sınav
11 Moda Çekimleri
12 Moda Çekimleri
13 Moda Çekimleri
14 Moda Çekimleri Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

-Richard Leppert, Sanatta Anlamın Görüntüsü-İmgelerin Toplumsal İşlevi, 2002
-W.M.T. Mitchell, Iconology: Image, Text, Ideology, Paradigma, 2005
- John Berger, Görme Biçimleri, Metis, 1986
- Malcolm Barnard, Sanat Tasarım ve Görsel Kültür. Ankara: Ütopya Yayınevi
- Currie Gregory, Image And Mind. Cambridge: Cambridge University Pres, 1995
- Türkoğlu, Nurçay, Görü-yorum Gündelik Yaşamda İmgelerin Gücü, 2000
- Michel Frizot, A New History Of Photography, Könemann
- Baudrillard Jean,Tam Ekran,Ç:B.Gülmez,Y.K.Y,İst,1997
- Walter Benjamin,Pasajlar,Ç:A.Cemal,Y.K.Y,İst,2001
- Robins Kevin,İmaj,Ayrıntı Yay,İst,1999
- Touraine Alain,Modernliğin Eleştirisi,Ç:H.Tufan,Y.K.Y,İst.1994
- Enis Batur, Modernizmin Serüveni,Y.K.Y,2007
- Debord Guy,Gösteri Toplumu,Ç:A.Ekmekçi-O.Taşkent,Ayrıntı Yay.İst,1996
- Connor Stevan, Postmodernist Kültür,Ç:D.Şahiner,Y.K.Y,İst.2001
- Baudrillard Jean,Simülakrlar Ve Simülasyon,Ç:Oğuz Adanır,D.E.Ü Yay.,İzmir,1998
LİSTE EKSİK GİRİLEBİLDİ

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

-Ders konularıyla ilgili literatür öğrenciye verilir
-Teorik açıklamaların görsel örneklemeleri yapılır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Değerlendirme yöntemi esas alınır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ders saatlerine uymak. Dersle ilgili güncel faaliyetleri takip etmek.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sadik.tumay@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 16.00-16.45

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 92

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.11531531313
ÖK.211551133131
ÖK.3155531313
ÖK.41551313
ÖK.513511111313