DERS ADI

: ULUSLARARASI PERAKENDECİLİK YÖNETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
IBS 4196 ULUSLARARASI PERAKENDECİLİK YÖNETİMİ SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Uluslararası İşletmecilik ve Ticaret (İngilizce)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. ÖZGE ÖZGEN

Dersi Alan Birimler

Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik (İngilizce)
Uluslararası İşletmecilik ve Ticaret (İngilizce)

Dersin Amacı

Ders, öğrencilere uluslararası perakendeciliğe ve uluslararası perakende çevresi içerisinde pazarlama uygulamalarına ilişkin kapsamlı bir bakış açısı sunmaktadır. Bu ders kapsamında, Avrupa ve Amerikan perakendecilik yönetimi hakkında da bilgi verilecek ve Web tabanlı perakendeciliği de kapsayan çok kanallı perakende stratejileri incelenecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenciler, uluslararası perakenda firmalarının ekonomideki rolünü belirleyebilmek için küresel perakende işletmeciliğinin gelişim sürecini analiz edebilmeli ve stratejik perakende yönetiminin prensiplerini anlayabilmelidirler.
2   Öğrenciler, uluslararası perakende stratejileri oluşturabilmek için perakende şirketinin karışık ve değişken bir çevreye nasıl hazırlanması gerektiğini anlayabilmelidir.
3   Öğrenciler, uluslararası perakende firmalarının güncel ve uzun vadeli stratejilerini yorumlayabilmek için uluslararası perakendecilik uygulamalarını anladıklarını gösterebilmelidir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

IBS 2001 - ULUSLARARASI PAZARLAMA YÖNETİMİ

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Perakendeciliğe giriş, Perakendecilikte İlişki oluşturma ve sürekliliğini sağlama
2 Perakendecilik Yönetimi Küresel Alanda Giriş, anlamı, özellikleri, perakende endüstrileri, örgütleri, rolleri, perakendecilikte kariyer yapma
3 Uluslararası Perakende Pazarını Bölümlendirme, Küresel tüketicileri anlamak ve belirlemek, Perakendecilikte bilgi toplama ve işlemleme Pazar bölümlendirmesine giriş, efektif bölümlendirme için kriterler, bölimlendirmenin boyutları
4 Sahipliğe göre Perakendecilik, mağaza odakli strateji karmasına göre perakendecilik
5 Satış Planını Oluşturma ve Uygulama Developing
6 Perakende imaj oluşturma ve koruma
7 Perakende Fiyatlama Faktörler, fiyatlama, perakndecilik fiyatlama ve promosyon stratejileri, indirim promosyonları ve halkla ilişkiler
8 Gerçek Yaşam Olayları
9 Trends in The Internatıonalısatıon of Retaılıng, The Regulation Of Retail Internationalisation
10 Perakendede Franchising Uygulamaları
11 Avrupa Perakendecilik Sektörü: Benzerlikler, farklılıklar ve bakış açıları
12 Amerikan Perakendecilik Sektörü: Benzerlikler, farklılıklar ve bakış açıları
13 Örnek Olay Çalışması
14 Örnek Olay Çalışması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Mcgoldrick, P. J., Davies, G. (1995) International Retailing Trends And Strategies, Financil Times Pitman Publishing.
2. Berman, Barry and Evans, Joel R. (2010) Retail Management: A Strategic Approach, New Jersey: Pearson.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler
2. Sınıf içi Tartışmalar
3. İşitsel-Görsel Teknikler
4. Kısa Örnek Olaylar
5. Grup Çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARA SINAV
2 ODV ÖDEV
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.25 +ODV * 0.50 + YYS * 0.25
5 BUT BÜTÜNLEME NOTU
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.25 + ODV * 0.50 + BUT * 0.25


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenci perakendeciliğin ilkelerini açıklayacak.
2. Öğrenci uluslararası perakendecilik ile ilgili şimdiki ve gelecek dönemdeki pazar eğilimlerini öngörümlemek amacı ile veri toplayacak, analiz edecek ve yorumlayacak.
3. Öğrenci gerçek yaşam örneklerini çözecek ve sınıf içi tartışmalara aktif olarak katılacak.
4. Öğrenci grup çalışmalarında profesyonellerce oluşturulan stratejileri öğrenip sınıfta sunacak.
5. Öğrenci pazarlama araştırma yöntemlerini seçili ve ilgili konulara uygulayacak ve etkin yazılı ve sözlü sunum teknikleri ile sunacaklar.

BU DERSTE, Vize VE final sınavına ek olarak 2 örnek olay çalışması yapılacaktır.
Tüm kriterlerin değerlendirilmesinde aşağıdaki ölçek kullanılacaktır. Kriterler de ölçeğin altında puan değerleri ile birlikte sunulmaktadır.
Bu kriter mevcut değil veya beklentilerin altında kalıyor ve/veya verilen bağlamda tamamen yersiz. Yetersiz (0%)
Bu kriter biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. Vasat (40%)
Bu kriter, tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor. İyi (60%)
Bu kriter iyi ve profesyonelce geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. Çok iyi (80%)
Bu kriterin geliştirilme şekli dikkat çekicidir ve bağlama mükemmel bir şekilde uymaktadır. Mükemmel (100%)

ÖDEVİN DEĞERLENDİRİLMESİNDE KULLANILAN KRİTERLER
Vaka Çalışması Değerlendirmesi (genel notun %30'u)
Bağlamı anlamak: Verilen metindeki/vakadaki sorunu veya durumu net bir şekilde tanımlayın. (30 puan)
Terminoloji kullanımı: Ödevin konusuyla ilgili derste verilen uygun terminolojiyi kullandı (20 puan)
Verilen sorulara/hedeflere dayalı tartışma becerileri: Mevcut durumu avantaj ve dezavantajlarıyla birlikte tartışmak, mevcut uygulamanın uluslararası pazarlamacılar için kritik önemini ortaya koymak ve gerekirse alternatif çözümler önermek. (40 puan)
Akademik yazma becerileri: Makalede doğru APA formatında atıflar; kaynakça için doğru APA formatı, eksiksiz kaynak bilgisi; metin formatı: tek aralıklı metin, uygun başlıklar ve kenar boşlukları, iki yana yaslı metin ve profesyonel görünüm. (10 puan)

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.
2. Derse devam % 70 oranında zorunludur.
3. Bütün ödevler zamanında teslim edilmelidir. Diğer şekilde Kabul edilmeyecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ozge.ozgen@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 5 5
Diğer 0 0 0
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Grup Ödevi Hazırlama (Dönem Projesi vb..) 5 7 35
Final Sınavı 1 1,5 2
Vize Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 129

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.133
ÖK.25
ÖK.3424